Την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο εξέφρασαν χθες φοιτητές στη Ρόδο

Την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο εξέφρασαν χθες φοιτητές στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 935 ΦΟΡΕΣ

Την αντίθεσή τους στο νέο νομοσχέδιο για την παιδεία αλλά και στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, διατράνωσαν χθες, με διαμαρτυρία που πραγματοποίησαν στην «καρδιά» της πόλης της Ρόδου, οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώνοντας τις φωνές τους με εκείνους που είναι «διασκορπισμένοι» στα υπόλοιπα νησιά και πραγματοποιούσαν αντίστοιχη κινητοποίηση την ίδια ώρα.

Λίγο μετά τις 12:00 χθες το μεσημέρι, φοιτητές από διάφορα τμήματα και σχολές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, πραγματοποίησαν κινητοποίηση στην πλατεία Κύπρου, τηρώντας και τις απαραίτητες αποστάσεις λόγω της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, κρατώντας πανό και πλακάτ με τα οποία δήλωναν την αντίθεσή τους στα όσα προωθούνται με το νέο νομοσχέδιο, όπως και για την πανεπιστημιακή αστυνομία, και ζητώντας να επιστρέψουν στα πανεπιστήμιά τους με ασφάλεια αλλά και μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση, είπαν τα αιτήματά τους και φώναξαν συνθήματα όπως «η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε ξεπουλιέται ούτε προσκυνά».

Εκπρόσωπος των φοιτητών χαιρέτισε τις πανεκαπιαδευτικές κινητοποιήσεις και, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι, στη Ρόδο, μετά από πρωτοβουλία του φοιτητικού συλλόγου της Σάμου, οι φοιτητές από το Αιγαίο πραγματοποίησαν μια τηλεδιάσκεψη προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους και να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις και στα νησιά. Και ανέφερε, στη συνέχεια:

«Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου μπορεί να είμαστε διασκορπισμένοι στα νησιά του Αιγαίου και σε όλη τη χώρα, όμως ενώνουμε τις φωνές μας με τους χιλιάδες συμφοιτητές που αγωνιούμε για τις σπουδές και το μέλλον μας. Εδώ και ένα χρόνο είμαστε μακριά από τις σχολές μας, από τα εργαστήριά μας, προσπαθώντας να σπουδάσουμε πίσω από μία οθόνη.

Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για ν’ ανοίξουν οι σχολές μας με ασφάλεια, για να λυθούν ουσιαστικά προβλήματα στη σίτιση, τη στέγαση, σε άλλες σοβαρές ελλείψεις υποδομών που κρατούν τους φοιτητές μακριά από τον τόπο σπουδών τους, αλλά βρήκε την ευκαιρία να ετοιμάσει αυτό το νομοσχέδιο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη που εντείνει την καταστολή και τα εμπόδια στις σπουδές μας. Λογάριασε όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Οι φοιτητές δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Δυναμώνουμε τον αγώνα μας, δεν χαρίζουμε τις σπουδές και το μέλλον. Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο.

Όχι στην Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να λειτουργήσουν οι σχολές μας με ασφάλεια, να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των φοιτητών σε στέγαση και σίτιση, να αποκατασταθούν οι ζημιές στο κτίριο του πανεπιστημίου στη Σάμο που προκλήθηκαν από τον σεισμό, να επιστρέψουν οι φοιτητές στα νησιά που σπουδάζουν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση…».

Κλείνοντας, απηύθυναν κάλεσμα σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους πανεπιστημιακούς και όλους τους υπαλλήλους τους πανεπιστημίου, να πάρουν θέση δίπλα τους σ’ αυτόν τον αγώνα που μας αφορά όλους.

Εκείνο που διαμηνύουν είναι ότι αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά ενώ ξεκαθαρίζουν «ούτε σκέψη για αστυνομία στις σχολές τους» και προειδοποιούν ότι από εδώ και πέρα θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Χαιρετισμό απηύθυνε και εκπρόσωπος της συντονιστικής επιτροπής μαθητών Ρόδου ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι η κυβέρνηση, εδώ και αρκετούς μήνες, ανοίγει και κλείνει τα σχολεία, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα με την τηλεκπαίδευση, που τους έχει αφήσει με τεράστια κενά στη διδασκαλία, μια και τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ενώ δεκάδες χιλιάδες μαθητές είχαν δυσκολία αφού δεν τους παρείχαν τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να έχουν όλοι ισάξια πρόσβαση σε αυτήν.

Με το άνοιγμα των σχολείων ήρθαν αντιμέτωποι με μία κατάσταση που τους άφηνε εκτεθειμένους στην πανδημία, χωρίς να έχει παρθεί κανένα μέτρο. «Παρ’ όλο που οι μαθητές σε όλη τη χώρα μπήκαν μπροστά, διεκδικώντας ασφαλή σχολεία για όλους, παρ’ όλο που όλη η κοινωνία αγκάλιασε τα δίκαια αιτήματά μας, για μία ακόμα φορά η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο», είπε.

Τα προβλήματα όμως, σύμφωνα με την εκπαιδευτική κοινότητα, έχουν να κάνουν και με την έλλειψη καθηγητών, καθαριστριών και αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες. Την ίδια στιγμή, έρχονται αντιμέτωποι και με το χάος μέσα στα λεωφορεία αφού τα δρομολόγια είναι ελάχιστα και δεν επαρκούν, όπως τονίζουν. Σύμφωνα, μάλιστα, με όσα ανέφερε ο εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας, σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο για ένα ολόκληρο σχολείο.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε το ΓΕΛ Σορωνής, όπου το λεωφορείο που περνάει στο σχόλασμα για να μεταφέρει τους μαθητές στα χωριά τους (σ.σ. Καλαβάρδα Απόλλωνα), περνάει πέντε λεπτά πριν να τελειώσει το μάθημα.

Ακόμη, για το ΕΠΑΛ στο Ζέφυρο τα δρομολόγια είναι ελάχιστα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ο ένας πάνω στον άλλο, όπως επίσης και το δρομολόγιο που μετά τους μεταφέρει στο κέντρο περνάει από διάφορα σχολεία, δημιουργώντας μία ασφυκτική κατάσταση, σύμφωνα με τους μαθητές.
Κλείνοντας, τόνισε ότι όλα αυτά τα μέτρα δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά το σύνολο της κοινωνίας, τους φοιτητές, τους εργαζομένους.

Τέλος, χαιρετισμό απηύθυνε και ο εκπρόσωπος της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών που εξέφρασε τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των φοιτητών. Μεταξύ άλλων, είπε ότι έχουν κλείσει τα πανεπιστήμια εδώ και ένα χρόνο, έχουν πετσοκόψει τη χρηματοδότησή τους και έχουν κάνει τις σπουδές άπιαστο όριο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών αφού δεν υπάρχουν υποδομές στέγασης και σίτισης για όλους τους φοιτητές.

Τα αιτήματα των φοιτητών είναι τα παρακάτω:
«• Με ευθύνη του υπουργείου και της διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου να εξασφαλιστεί ότι οι φοιτητές που το επιθυμούν θα γυρίσουν στον τόπο σπουδών τους άμεσα και χωρίς καμία επιβάρυνση.
• Να δοθεί μηνιαίο στεγαστικό επίδομα σε κάθε φοιτητή που νοικιάζει σπίτι.

• Με ευθύνη του υπουργείου και της διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου να στεγαστεί κάθε φοιτητής που δεν πήρε δωμάτιο στη φοιτητική εστία. Όλοι οι εστιακοί να διατηρήσουν τα δωμάτιά τους, να πάψει τώρα κάθε είδους «χαράτσι» και επιβάρυνση.
• Να υπάρξει εναλλακτική πρόβλεψη για όσους δεν μπορέσουν να συμμετάσχουν στην εξεταστική.

• Με ευθύνη κράτους-δημοτικών-περιφερειακών αρχών να εξασφαλιστούν χώροι για ασφαλή πραγματοποίηση των μαθημάτων δια-ζώσης.
• Ούτε σκέψη για πειθαρχικό δίκαιο. Οι φοιτητές δεν είναι εγκληματίες!

• Ούτε σκέψη για πανεπιστημιακή αστυνομία, όρια φοίτησης και διαγραφές!
• Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, να καλυφθούν οι δεκάδες χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις, να ενισχυθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.

• Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα φορέων-σωματείων των νησιών για ενίσχυση των νοσοκομείων των νησιών και για τη στήριξη της Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας!
• Ενίσχυση του Κρατικού Προϋπολογισμού του Ιδρύματος. Καμία μείωση προϋπολογισμού στην παιδεία και την φοιτητική μέριμνα.

• Με τα 30 εκατ. να ανοίξουν οι σχολές. Συγκεκριμένα να δοθεί ο προϋπολογισμός σε υλικοτεχνική υποδομή, πρόσληψη μονίμου διδακτικού προσωπικού, συνεργεία καθαρισμού.
• Καλούμε όλους τους φοιτητές να ενώσουμε τις φωνές μας!»

Διαβάστε ακόμη

«Ξετυλίγοντας το κουβάρι της σχολικής ζωής - Ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής (ΣΣΖ)»

Καζούλλειο – 2ο Γενικό Λύκειο Ρόδου: Η Ρόδος και η γέννηση του ελληνικού αλφαβήτου

Έπεσαν 25.000 αποβολές για κινητά στα σχολεία – Έκρηξη της ΔΕΠΥ στους μαθητές

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της γενικής προξένου της Τουρκίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Το Γυμνάσιο Σορωνής στον χάρτη των Plastic Clever Schools

Το Καζούλλειο Λύκειο γράφει… ιστορία

Βιωματικά εργαστήρια στη Ρόδο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με τη μέθοδο LEGO Serious Play

Νιώθοντας την ανάσα της Γης: Το Εσπερινό Γυμνάσιο Ρόδου στη Νίσυρο