Εκπαιδευτικοί και γονείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 999 ΦΟΡΕΣ
Στο πολυνομοσχέδιο χθες το μεσημέρι στην πλατεία Κύπρου
Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και γονείς συστρατεύτηκαν, χθες το μεσημέρι, στην πλατεία Κύπρου, πραγματοποιώντας μία κινητοποίηση για να φωνάξουν ένα βροντερό «όχι» στα όσα προωθούνται στο χώρο της εκπαίδευσης με το νέο πολυνομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση.
Δάσκαλοι, καθηγητές και γονείς από όλο το νησί, βρέθηκαν χθες στην «καρδιά» της πόλης, κρατώντας πανό και διατρανώνοντας την αντίθεσή τους στα όσα πρόκειται να ψηφιστούν και θεωρούν ότι αλλάζουν την παιδαγωγική διαδικασία δίχως να ερωτηθούν οι ίδιοι.
Μάλιστα, όλοι μαζί, πραγματοποίησαν πορεία σε κεντρικούς δρόμους της πόλης φωνάζοντας σχετικά συνθήματα.
Σε δηλώσεις τους χθες, κατά την κινητοποίηση, εκπρόσωποι του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της Ρόδου, τόνισαν:
Ο κ. Γιώργος Ντέντας, Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης
Όπως εξήγησε ο κ. Ντέντας, η χθεσινή κινητοποίηση αφορά πρώτον το υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο για την παιδεία από την πλευρά της κυβέρνησης, «ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο έρχεται ν’ αλλάξει πολλά πράγματα στην Α’ βάθμια εκπαίδευση, έρχεται να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα, εν μέσω πανδημίας και ενώ μιλάμε όλοι για αποστάσεις και μέτρα ασφαλείας. Προβλέπονται 24 μαθητές σε δημοτικά-νηπιαγωγεία συν 10%. Επίσης σε όσα σχολεία είναι επταθέσια και άνω δεν θα μπορεί να λειτουργήσει κανένα τμήμα με λιγότερους από είκοσι μαθητές.
Ένα άλλο θέμα είναι η, έστω πιλοτική, εφαρμογή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία αφού, όπως λένε, το Υπουργείο έρχεται χωρίς καμία μελέτη και αιτιολογία να εισαγάγει πιλοτικά τα αγγλικά, την πληροφορική και τη γυμναστική στο νηπιαγωγείο, σε νήπια τεσσάρων έως έξι χρονών τα οποία αναπτύσσουν μία άλλη σχέση με τη νηπιαγωγό. Όπως τόνισε, η προσπάθεια είναι τα νήπια να κοινωνικοποιηθούν για να πάνε στην πρώτη δημοτικού ενώ, τώρα, η κυβέρνηση προσπαθεί να σχολιοποιήσει κα το νηπιαγωγείο, κάτι που τους βρίσκει αντίθετους.
Ακόμη, καθολικά αντίθετο όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο βρίσκει η πρόσφατη τροπολογία που ψηφίστηκε για το live-streaming γιατί υπάρχει ένα τεράστιο θέμα καθώς θεωρούν ότι χάνεται η παιδαγωγική σχέση ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν και μαθητές με κάποια μειονεξία.
Οι εξηγήσεις του Υπουργείου δεν τους ικανοποιούν γιατί και η Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων έδωσε απαντήσεις που λέει ότι για να εφαρμοστεί αυτό θα πρέπει πρώτα να βγει η μελέτη επίπτωσης αντίκτυπου για όλη αυτή τη διαδικασία στην οποία θα πρέπει να μετέχουν οι εμπλεκόμενοι, δηλαδή πρώτον οι εκπαιδευτικοί και δεύτερον οι γονείς, και χωρίς αυτά τα δύο δεν θα μπορέσει να προχωρήσει, Επίσης, χρειάζεται να εκδοθεί Υπουργική απόφαση για να προχωρήσει αυτή η τροπολογία η οποία για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να εκδοθεί.

Ο κ. Θεόδωρος Ξάφης, μέλος του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου
Και ο κ. Ξάφης τόνισε, από την πλευρά της ΕΛΜΕΔ, ότι όλος εκπαιδευτικός κόσμος λέει «όχι» στην αντεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, «όχι» στην αντινησιωτική πολιτική του, όπως και «όχι» στον Μεγάλο Αδελφό των σχολικών τάξεων και ζητούν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο από την Υπουργό και να καλέσει τους υπεύθυνους φορείς, δηλαδή την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων σε ουσιαστικό διάλογο.
Όσο αφορά στη νησιωτική εκπαιδευτική πολιτική και ιδιαίτερα στο Νότιο Αιγαίο και το νομό Δωδεκανήσου, ο κ. Ξάφης είπε ότι το νομοσχέδιο αναμφίβολα δεν συμπεριλαμβάνει και δεν λαμβάνει υπόψη τη νησιωτικότητα όπως γίνεται με όλα, που ψηφίζονται με διαδικασίες express, παρ’ όλο που η περιοχή μας και ο νομός μας που είναι προβληματικός όσο αφορά στην εκπαίδευση και τον διορισμό εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό, προτείνουν οι μαθητές των νηισωτικών περιοχών και μάλιστα των ακριτικών νησιών να έχουν μία διαφορετική μεταχείριση.
Δεν παρέλειψε, επίσης, να καταδικάσει το θέμα της επαναφοράς της τιμωρίας των μαθητών που, όπως είπε, θα τους συνοδεύει η διαγωγή εφ όρου ζωής ενώ χαρακτήρισε ακραία θέση του Υπουργείου να αφήνει έξω από τα ΕΠΑΛ τους μαθητές που έχουν τελειώσει το Γενικό Λύκειο και σε ηλικία 17 ετών να μην έχουν δικαίωμα να εγγραφούν ενώ αποκλείει και τους μαθητές αυτούς από τα μικρότερα νησιά.

Η κα Χριστίνα Γεωργίου, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της Ρόδου
«Είμαστε μαζί με τους δασκάλους, δεν θέλουμε τα παιδιά μας να βγουν σε κοινή θέα. Υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά τα οποία φοβούνται, έχουν μαθησιακές δυσκολίες και όλο αυτό θα επιφέρει στην ψυχοσύνθεσή τους διάφορα άλλα προβλήματα», δήλωσε η κα Γεωργίου. Όπως είπε, είναι υπέρ της δια ζώσης εκπαίδευσης και θεωρούν απαράδεκτο ότι η νέα κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει όλα αυτά τα μέτρα εν μέσω πανδημίας. Είπε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση, όλο αυτό τον καιρό, δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ ενώ υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν υπολογιστές για να παρακολουθήσουν το μάθημα, τη στιγμή που η κάμερα μπαίνει για να μπορούν τα παιδιά να το παρακολουθούν.
«Και αυτά που δεν έχουν; Δεν πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να βρει τρόπους έτσι ώστε όλα τα παιδιά να παρακολουθούν το μάθημα; Μιλάμε για δημόσια δωρεάν παιδεία. Αυτό διεκδικούμε και θα επιμένουμε σ’ αυτό. Άλλωστε, η Υγεία και η Παιδεία δεν είναι ατομική ευθύνη, είναι κοινωνικό αγαθό που πρέπει και υποχρεούται το Κράτος να μας το προσφέρει», κατέληξε η Πρόεδρος των γονέων και κηδεμόνων του νησιού.
Ο κ. Γιώργος Γκοτζιαμάνης, αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Δωδεκανήσου
Όπως ανέφερε, εκτός από το νομοσχέδιο και το διάταγμα για τη live μετάδοση, με το οποίο εννοείται ότι διαφωνούν, αντιτίθενται σε πολλά από τα άρθρα του νομοσχεδίου, με πρώτο την αύξηση των μαθητών στα τμήματα, ειδικά σε μία τέτοια περίοδο που θα έπρεπε να μιλάμε για μείωση.
Το πιο σημαντικό κατά τον ίδιο είναι το 20 που προβλέπεται από το σχέδιο νόμου, ότι δηλαδή δεν μπορεί να δημιουργηθεί ένα τμήμα αν δεν υπάρχουν 20 μαθητές. Και εξήγησε ότι, αν π.χ. στην πρώτη τάξη ενός νηπιαγωγείου ή ενός δημοτικού σχολείου εγγραφούν 32 ή 33 μαθητές, μένουν τα 25-26 παιδιά σε ένα και επειδή με τα υπόλοιπα δεν μπορεί να δημιουργηθεί ένα τμήμα λόγω του περιορισμού του 20, θα αναγκαστούν να μεταφερθούν σε άλλη σχολική μονάδα.
Ανέφερε, ακόμη, ότι για τα νησιά υπήρχε η πρόβλεψη-και ζητούν να μην καταργηθεί-ότι στα νηπιαγωγεία μπορεί να δημιουργηθεί τμήμα με τον ελάχιστο αριθμό των πέντε μαθητών και ζητούν να παραμείνει αυτή η εξαίρεση για τα δημοτικά δεν προβλεπόταν. Υπάρχουν και διάφορα ζητήματα όπως με την εισαγωγή των νέων γνωστικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο που και οι ίδιοι αλλά και η Σύνοδος Πρυτάνεων έχει πει ότι δεν βρίσκει σύμφωνη καμία παιδαγωγική Αρχή αφού δεν είναι σωστό να μπουν διακριτά διδακτικά αντικείμενα μέσα στο νηπιαγωγείο.
Σχετικά με τη φοίτηση στην προσχολική αγωγή και τη δήθεν, όπως είπε, δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση, θύμισε ο κ. Γκοτζιαμάνης ότι, πέρυσι, λόγω των προβλημάτων στη στέγαση των προνηπίων κυρίως είχε παρθεί η απόφαση, κακώς, από το Υπουργείο να εξαιρεθεί ο Δήμος Κω και ο Δήμος Ρόδου από τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Από φέτος, αν δεν ισχύσει κάτι διαφορετικό, είναι υποχρεωτική πλέον αυτή αλλά το πρόβλημα που δημιουργείται αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν υπάρχουν αίθουσες για να στεγαστούν τα παιδιά τα οποία θα εγγραφούν.
Είχε γίνει μία διαδικασία να κατασκευαστούν εννέα βαρέου τύπου αίθουσες οι οποίες πρέπει 1η Σεπτεμβρίου να είναι μέσα στις σχολικές αίθουσες οι οποίες έχουν καθοριστεί για να μπορέσουν να φιλοξενήσουν τα παιδιά αυτά. Μέχρι στιγμής, όμως, το μόνο που γνωρίζουν είναι ότι έχει προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός αλλά δεν ξέρουν σε τι φάση βρίσκεται. Είμαστε στο Μάιο, είπε, και αν δεν προχωρήσει η διαδικασία τίθενται βασικά ερωτήματα σχετικά με το πόσα παιδιά θα εγγραφούν φέτος, αν είναι υποχρεωτική αλλά και αν τον Σεπτέμβριο δεν τοποθετηθούν αυτές οι αίθουσες που θα πάνε τα παιδιά αυτά.
Η κα Λίτσα Φτακλάκη
Στην κινητοποίηση βρέθηκε και η πολιτευτής του ΚΙΝΑΛ κα Λίτσα Φτακλάκη, η οποία, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι, ως κόμμα, έχουν στηρίξει ενεργά την πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο γιατί έχει πάρα πολλά προβλήματα. Η ίδια, ως τομεάρχης νησιωτικής πολιτικής του ΚΙΝΑΛ, στάθηκε ιδιαίτερα στα ζητήματα της νησιωτικότητας και καταγγέλουν με ανακοίνωση τις πρακτικές της Υπουργού κάνοντας λόγο για «μεσαίωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία». Οι ίδιοι, κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη στελέχωση των σχολείων έγκαιρα ώστε στα μκρά νησιά να μη φθάνει Ιανουάριος για να πάνε εκπαιδευτικοί.
Τόνισε, ακόμη, ότι είναι κάθετα αντίθετοι στην τροπολογία π ου πέρασε εν ριπή οφθαλμού για το θέμα της βιντεοσκόπησης των μαθημάτων καθώς θεωρούν ότι είναι απαράδεκτη και αντισυνταγματική και την έχουν καταγγείλει. Μάλιστα, χαρακτήρισε την πολιτική της κυβέρνησης και της Υπουργού ως «αποφασίζομεν και διατάσσομεν».



Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News