Πρωτοπόρα κατάκτηση η σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων

Πρωτοπόρα κατάκτηση η σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων

Πρωτοπόρα κατάκτηση η σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 3860 ΦΟΡΕΣ

Συνεχίζονται οι προσπάθειες του Εργατικού Κέντρου για την προστασία των εργαζομένων

Ως πρωτοπόρα κατάκτησή τους, σε επίπεδο χώρας και ειδικά για τη δύσκολη περίοδο που διάγουμε, παρουσίασαν χθες την τοπική κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων της Ρόδου, που υπεγράφη την περασμένη Παρασκευή, οι εκπρόσωποι του Εργατικού Κέντρου Ρόδου και του Σωματείου τους, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν.

Ειδικότερα, τα σημαντικότερα σημεία που περιλαμβάνονται στη νέα σύμβαση, «αποκωδικοποίησαν» ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου (ΕΚΡ) κ. Παναγιώτης Εγγλέζος και ο Πρόεδρος του Σωματείου των ξενοδοχοϋπαλλήλων και Αντιπρόεδρος του ΕΚΡ, κ. Θανάσης Σταμούλης, παρουσία και άλλων συνδικαλιστών, μεταξύ τους και ο πρώην Πρόεδρος του ΕΚΡ κ. Σάββας Χατζησάββας και ο Πρόεδρος των οικοδόμων της περιοχής μας κ. Νίκος Τριπολίτης.

Ο Πρόεδρος του ΕΚΡ
Ο κ. Εγγλέζος ξεκίνησε παραπέμποντας στη δήλωση που είχε κάνει ο Πρόεδρος των ξενοδοχοϋπαλλήλων για τη νέα σύμβαση, και δήλωσε: «Είναι μία σύμβαση ελπίδας, μία σύμβαση για την οποία μιλάει όλη η Ελλάδα, μια τεράστια επιτυχία του Σωματείου, μία σύμβαση η οποία για τις ημέρες και τις στιγμές που ζούμε είναι πρωτόγνωρη για τα δεδομένα όχι μόνο τα τοπικά αλλά και τα πανελλήνια».

Στη συνέχεια, όμως, ο Πρόεδρος του ΕΚΡ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του λέγοντας ότι αυτή την σύμβαση, για την οποία δούλευαν από κοινού με το Σωματείο επί τρεις μήνες, προσπάθησαν να την αμαυρώσουν, με ένα δελτίο τύπου που εξέδωσαν, οι συνάδελφοί τους της ΔΑΣ. Όπως είπε, δεν μπορεί να ερμηνεύσει τα λεγόμενά τους για τη σύμβαση αυτή η οποία δεν έχει υπογραφεί ούτε στις καλές εποχές για τους εργαζόμενους και συμπλήρωσε: «Άρα, λοιπόν, τον μηδενισμό και όλα αυτά που αναφέρονται στο δελτίο τύπου της ΔΑΣ, τους τα επιστρέφουμε και θα τους τα επιστρέψει και η κοινωνία και οι εργαζόμενοι στο χώρο των ξενοδοχοϋπαλλήλων».

Τα μέτρα για τους εργαζόμενους
Στη συνέχεια, ο κ. Εγγλέζος αναφέρθηκε στα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων αυτή την περίοδο της κρίσης. Όπως είπε, λοιπόν, το ΕΚΡ όλο αυτό το διάστημα βρίσκεται «σε κατάσταση πολέμου», με άπειρα διαβήματα και παρεμβάσεις στα Υπουργεία, σε συνεργασία με τα ΕΚ Κρήτης, και έχουν καταφέρει πάρα πολλά. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που έκαναν ώστε να ενταχθούν όλοι οι συνάδελφοί τους στα επιδόματα που δίνει η κυβέρνηση, όπως για το ότι κατάφεραν να συμπεριλάβουν και εκείνους τους εργαζόμενους που η ανεργία τους είχε λήξει από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι σήμερα αφού στα πρώτα μέτρα γινόταν αναφορά για όσους έληγε το Μάρτιο και τον Απρίλιο. Μάλιστα, γι’ αυτό ο κ. Εγγλέζος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον συμπατριώτη μας Υφυπουργό Τουρισμού κ. Μάνο Κόνσολα, επίσης την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΙΝΑΛ και τον βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νεκτάριο Σαντορινιό που, όπως είπε, προώθησαν το αίτημα αυτό στη Βουλή.

Κατάφεραν, λοιπόν, να επεκτείνουν την ένταξη του επιδόματος ανεργίας από 1η Ιανουαρίου του 2020 μέχρι και σήμερα στην παράταση που θα αρχίσει να υλοποιείται από την 1η Απριλίου για τους εργαζόμενους αυτούς. Ακόμα, σε συνεργασία με τα ΕΚ Κρήτης έκαναν παρέμβαση για τους οικοδόμους και σε συνεργασία με τη ΓΣΕΕ στάλθηκε υπόμνημα προχθές το βράδυ στα αρμόδια Υπουργεία και κατάφεραν να περιληφθεί και ο κλάδος αυτός στα μέτρα. Ακόμα μία κατηγορία είναι οι μακροχρόνια άνεργοι που δεν κατάφεραν να μπουν στο επίδομα ανεργίας αλλά και εκείνοι που το επίδομα ανεργίας τους έληξε τον Δεκέμβριο.

Επίσης, χθες επρόκειτο να γίνει παρέμβαση και για τους ξεναγούς που δυστυχώς μένουν εκτός ρύθμισης και σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΕΚΡ στηρίζουν το δίκαιο αίτημα τους και θα στείλουν επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο.
Ανέφερε, ακόμη, ότι, χθες το πρωί, απευθύνθηκαν στο ΕΚΡ και τα τμήματα μετεκπαίδευσης στις Τουριστικές Σχολές και τους ζήτησαν να κάνουν παρέμβασή στο αρμόδιο Υπουργείο. Σημειώνεται ότι, στην περιοχή μας, είναι γύρω στα 52 άτομα που ζητούν και εκείνοι να ενταχθούν στα μέτρα αφού από τη στιγμή που σταμάτησαν τη λειτουργία τους τα Τμήματα δεν μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους ενώ δεν γνωρίζουν και πότε θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, άρα πότε θα πληρωθούν.

Έτσι, το ΕΚΡ, σε συνεννόηση με το Σωματείο ξενοδοχοϋπαλλήλων θα απευθυνθεί στο αρμόδιο Υπουργείο για να τους βοηθήσουν. Κλείνοντας, ο κ. Εγγλέζος έστειλε το εξής μήνυμα:
«Θέλω να πω ότι το ΕΚΡ, παρ’ όλο που οι πόρτες του είναι κλειστές, λειτουργεί κανονικά. Είμαστε εδώ για όλους τους συναδέλφους εργαζόμενους. Μέχρι να δικαιωθεί και μέχρι να ενταχθεί και ο τελευταίος συνάδελφός μας στις προϋποθέσεις και τα ευεργετήματα που δίνει η κυβέρνηση εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα. Είναι δύσκολη η περίοδος που έχουμε μπροστά μας, αλλά τη μάχη αυτή θα τη δώσουμε όλοι μαζί».

Ο Πρόεδρος των ξενοδοχοϋπαλλήλων
Από την πλευρά του, ο κ. Σταμούλης ξεκίνησε λέγοντας ότι μετά από τρεις μήνες τρέξιμο το Σωματείο κατάφερε, επιτέλους, να πείσει τους εργοδότες να βάλουν και αυτοί πλάτη στις δύσκολες μέρες που περνούν οι εργαζόμενοι και κατάφεραν να πάρουν μία αύξηση της τάξεως του 5%. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να πει ότι το Σωματείο δεν σταματά να δέχεται συγχαρητήρια απ’ όλους τους συναδέλφους τους συνδικαλιστές ανά την Ελλάδα που τους ρωτάνε πως θα μπορούσε να ισχύσει αυτή η σύμβαση και στο μέρος τους, κάτι όμως που επαφίεται στις δικές τους προσπάθειες, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. «Εμείς καταφέραμε στη Ρόδο να πείσουμε τόσο τον Πρόεδρο όσο και το Δ.Σ. της ΕΞΡ και πήραμε την αύξηση αυτή που δικαιωματικά μας ανήκει», τόνισε ο ίδιος.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι, εκτός από την αύξηση, κατάφεραν να εντάξουν και άλλες ειδικότητες που δεν περιλαμβάνονταν στη Συλλογική Σύμβαση, όπως των: Ζαχαροπλάστη, αρτοποιού, υπεύθυνου κρατήσεων, μπουφετζή, μπουφετζή Γ, αποθηκάριου, κρεοπώλη στα ξενοδοχεία, καθώς και τους βοηθούς τους. Επίσης, στην κατηγορία Δ, που είναι η χαμηλότερη μισθολογικά, κατάφεραν να τη φθάσουν στα 838 ευρώ βασικό μισθό.

«Είναι μεγάλο το επίτευγμα. Εγώ, οι συνεργάτες μου και το ΕΚΡ επί τρεις μήνες τρέχαμε να υπογράψουμε μία σύμβαση γιατί τέλος Μαρτίου έληγε και η μετενέργεια», είπε ο Πρόεδρος των ξενοδοχοϋπαλλήλων και εξήγησε ακόμη ότι, μόνο στη Δ κατηγορία έχουν εντάξει και ορισμένους νεοεισερχόμενους στον κλάδο οι οποίοι θα αμείβονται με την εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας συν 13%. Επίσης, κάποιος που μπαίνει μέχρι 25 ετών και δεν έχει εργαστεί ποτέ θα παίρνει βασικό μισθό 750 ευρώ συν όλα τα επιδόματα και όταν περάσουν 15 μήνες στον ίδιο εργοδότη αυτόματα πάει στην κατηγορία Δ με 838 ευρώ βασικό μισθό.

Όσον αφορά τις επαναπροσλήψεις, όπως είπε ο κ. Σταμούλης, μέχρι τώρα περίμεναν τον κάθε εργοδότη να τους πει με καταληκτική ημερομηνία τις 25 Μαΐου εάν θα τους επαναπροσλάβει και πολλοί εργοδότες το εκμεταλλεύονταν αφού όταν δεν ήθελαν κάποιον στη δουλειά, περίμεναν μέχρι τις 24 Μαΐου να του πουν ότι δεν θα τον προσλάβουν ξανά.
Τώρα, λοιπόν, έχουν βάλει όρο που λέει ότι μέχρι τις 25 Μαρτίου είναι υποχρεωμένος ο εργοδότης να ειδοποιήσει τον ξενοδοχοϋπάλληλο αν θα τον επαναπροσλάβει, δηλαδή στην ουσία κερδίζουν δύο μήνες.

Επίσης, για τους ξενοδοχοϋπάλληλους που απασχολούνται με σπαστό ωράριο επανέφεραν το 5% που το είχαν χάσει με τις προηγούμενες συμβάσεις. Ακόμη, κράτησαν το εποχικό επίδομα στο 12.8%, τη στιγμή που όλη η Ελλάδα το έχει στο 10%, δηλαδή σχεδόν 3% παραπάνω.

Είπε, στη συνέχεια, ο κ. Σταμούλης ότι «ορισμένοι από τους… συνήθεις υπόπτους της ΔΑΣ βγήκαν πάλι να κατηγορήσουν τη σύμβαση ενώ το καλοκαίρι πάλι οι ίδιοι θα βγαίνουν και θα καλούν να τηρηθεί η σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων», και συμπλήρωσε: «Ας αποφασίσουν επιτέλους τι θέλουν. Αν δεν θέλουν τη δική μας σύμβαση εφόσον έχουν δικά τους Σωματεία, να πάνε να πάρουν περισσότερα»!

Ανέφερε, στη συνέχεια, ότι στο διάστημα αυτό, πέτυχαν να πάρουν και τη δίμηνη παράταση της ανεργίας, και τόσο ο ίδιος όσο και ο Πρόεδρος του ΕΚΡ βρίσκονται σε αναμονή για να τους πουν ότι και αυτοί της μετεκπαίδευσης θα πληρωθούν και δεν θα πάρουν τα λεφτά τους τον Αύγουστο.

Ένα αίτημα για το οποίο αγωνίζονται ως Σωματείο και ως ΕΚΡ είναι να πάρουν ανεργία και αυτοί που δεν μπόρεσαν να συμπληρώσουν τα ένσημα αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται την εξαιρετικά δύσκολη θέση στην οποία θα περιέλθουν εάν αργήσουν πολύ ν’ ανοίξουν τα ξενοδοχεία. Μέσα σε όλα, όμως, είναι και τυχεροί σύμφωνα με τον κ. Σταμούλη γιατί έχουν συμπαράσταση σε όλες τους τις προσπάθειες τόσο από τον κ. Κόνσολα όσο και από όλους τους βουλευτές και, όπως ανέφερε, τον κ. Βασίλη Υψηλάντη, την κα Μίκα Ιατρίδη και τον κ. Γιάννη Παππά, αφού «ενδιαφέρονται όλοι και αυτό είναι καλό σημάδι». Κλείνοντας έκανε γνωστό ότι μαζί με τον κ. Εγγλέζο ετοιμάζουν μία νέα σύμβαση η οποία «θα ταράξει τα νερά» σε επίπεδο χώρας, όπως είπε, και δεν θέλησε να αναφερθεί περαιτέρω, λέγοντας μόνο ότι δεν αφορά στους ξενοδοχοϋπαλλήλους.

Ερωτηθείς, στη συνέχεια, ο κ. Σταμούλης ποιες είναι οι εκτιμήσεις τους για την έναρξη της σεζόν φέτος, εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού, είπε ότι οι πρώτες πληροφορίες είναι ότι μάλλον θα χάσουμε και τον Μάιο και ας ελπίσουμε να μη χαθεί και ο Ιούνιος αφού αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα βρεθούν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση αφού όλοι οι εργαζόμενοι θα έχουν πολύ μεγάλο πρόβλημα και τότε θα χρειαστούν τη βοήθεια του Κράτους.


Ο κ. Τριπολίτης
Ερωτηθείς για τα μέτρα που λαμβάνονται στις οικοδομές, ο κ. Τριπολίτης είπε ότι το Σωματείο σε συνεργασία με το ΕΚΡ ήταν το πρώτο που βγήκε πανελλαδικά και κατήγγειλε για την εξαίρεση των οικοδόμων, επαγγελματιών και μισθωτών, από τα μέτρα αφού ήταν μια αδικία που ελπίζουν να καλυφθεί. Στη συνέχεια, τόνισε ότι επειδή δέχεται καταγγελίες και κάνει αυτοψίες, συνιστά στους συναδέλφους του να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας, όπως κατά τη μεταφορά του προσωπικού ή όταν μπαίνουν σε ένα εργοτάξιο, ακόμα και όταν κάνουν διάλειμμα για φαγητό. Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο Πρόεδρος των οικοδόμων, το προηγούμενο διάστημα διαπίστωσε πολλές αβλεψίες αλλά την επόμενη φορά που βγήκε για αυτοψία είδε ότι συνετίστηκαν ενώ ο ίδιος θα συνεχίσει τις αυτοψίες.

Κλείνοντας τη συνέντευξη τύπου, ο κ. Εγγλέζος έκανε γνωστό ότι το ΕΚΡ σε συνεργασία με το κοινωνικό παντοπωλείο της Περιφέρειας καλούν τους μακροχρόνια άνεργους ή εκείνους που δεν έχουν ενταχθεί στο βοήθημα ή δεν έχουν μπει στην παράταση, να επικοινωνήσουν με το ΕΚΡ ή με τα Σωματεία τους, να δώσουν το όνομά τους ώστε να ενταχθούν ως δικαιούχοι στο βοήθημα που δίνει η Περιφέρεια ενώ τα στοιχεία τους θα προστατευθούν.
«Είναι μία σημαντική πρωτοβουλία και πιστεύω ότι αυτό που τονίζουμε από την πρώτη μέρα είναι ότι όλοι μαζί θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο», είπε ο Πρόεδρος του ΕΚΡ και κάλεσε τους εργαζόμενους να μη διστάζουν να επικοινωνήσουν μαζί τους, να καταγγείλουν οτιδήποτε και θα υπάρχει άμεση παρέμβαση ενώ θερμή παράκληση απηύθυνε και προς τους εργοδότες να σεβαστούν τη δύσκολη κατάσταση που περνάμε.

Διαβάστε ακόμη

Γυρίσματα σε Σαντορίνη και Ρόδο για τη διεθνή τηλεοπτική σειρά “Supercruising: Life at Sea S2”

Εκλογές για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στο Πρωτοβάθμιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της 2ης ΔΥΠΕ

Ξενοδοχοϋπάλληλοι Ρόδου προς τους τουρίστες: «Η πραγματικότητά πίσω από την καρτ ποστάλ»!

Και επίσημα δήμαρχος Λειψών η Ευαγγελίστρια Λαουντού

Νοσοκομείο Αττικόν: 90χρονος αποπειράθηκε να μπει στο δωμάτιο της Μάρως Κοντού με μαχαίρι

Έφυγε από τη ζωή ο Μανώλης Διακομανώλης - Θλίψη και συγκίνηση σε Ρόδο και Κάρπαθο

Γιάννης Παππάς: Θωρακίζουμε τα Δωδεκάνησα απέναντι στη λειψυδρία»

Έφυγε από τη ζωή ο πρώην πάρεδρος της Αγίας Μαρίνας, Μηνάς Ασπράς