Η Ρόδος έχει αποκλειστεί από τα λιμάνια home port
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 926 ΦΟΡΕΣ
Ό,τι κάνουμε το κάνουμε μόνοι μας δήλωσε χθες ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου
Σε διάφορα ζητήματα που “τρέχει” το Λιμενικό Ταμείο νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), λίγο πριν από τη λήξη της θητείας, αναφέρθηκε, χθες, ο Αντιπρόεδρός του, κ. Τσαμπίκος Τσακίρης.Αναλυτικά:
Η αίθουσα επιβατών
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το έργο της κατασκευής της αίθουσας επιβατών στο λιμάνι της Ακαντιάς, ένα έργο το οποίο έχει εξαγγείλει εδώ και καιρό η Δημοτική Αρχή και κρίνεται ως απαραίτητο ώστε να εκλείψουν οι εικόνες ταλαιπωρίας στο εμπορικό λιμάνι του νησιού.
Όπως είναι γνωστό, η αίθουσα επιβατών στην Ακαντιά δημοπρατήθηκε, έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος και περιμένουν την έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση πολύ σύντομα προκειμένου να ξεκινήσουν εργασίες. Όπως δήλωσε, χθες, ο κ. Τσακίρης, η υπηρεσία “τρέχει”, ο ίδιος βρέθηκε χθες στο Λ.Τ. για το έργο αυτό και ευελπιστούν ότι θα είναι έτοιμοι πολύ γρήγορα για να εγκατασταθεί ο εργολάβος.
Σημειώνεται ότι, η αίθουσα αυτή θα είναι μία κατασκευή, από μπετόν και σίδερο, και θα υπάρξει μέριμνα ώστε να ταιριάζει με το περιβάλλον. Στόχος είναι να δοθεί σε λειτουργία από το 2015. Η έκτασή της είναι γύρω στα 210 τ.μ., στο εσωτερικό της θα στεγαστούν και πρακτορεία για την έκδοση εισιτηρίων και θα δημιουργηθούν σύγχρονες τουαλέτες. Από το Λ.Τ. ευελπιστούν ότι μέσα στον Αύγουστο θα εγκατασταθεί ο εργολάβος.
Σημειώνεται, ακόμη, ότι η αίθουσα επιβατών έχει χωροθετηθεί στην είσοδο του εμπορικού λιμένα, αριστερά, εκεί που δένει το «Διαγόρας» και, βέβαια, έξω από τα κιγκλιδώματα.
«Θα είναι ένα από τα καλά έργα του Λιμενικού Ταμείου», τόνισε ο κ. Τσακίρης.
Μόνοι μας για το home-port!
«Η Ρόδος έχει αποκλειστεί από το home-port. Ό,τι κάνουμε, το κάνουμε με δυνάμεις δικές μας, σαν Λ.Τ., και βοήθεια από πουθενά!», δήλωσε, χθες, κατηγορηματικά ο Αντιπρόεδρός του, καυτηριάζοντας και εκείνος την αδιαφορία του Υπουργείου Τουρισμού για τη Ρόδο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι μειωμένη η κίνηση και τους ειδοποίησαν ότι το Costa Classica θα μένει και ένα βράδυ εδώ κάτι που είναι θετικό -αν και δεν έχει γίνει γνωστό σε πόσα δρομολόγια θα το κάνει αυτό.
Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, συζήτησαν αυτό το θέμα και εξέφρασαν και παράπονα γιατί αποκλείστηκε από το γενικότερο σχεδιασμό η Ρόδος. Τότε, ο Υπουργός τους είπε ότι πρόκειται για είναι θέμα που δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του και τους παρέπεμψε στο Υπουργείο Τουρισμού αφού ο σχεδιασμός έχει γίνει από την Υπουργό κα Όλγα Κεφαλογιάννη!
Το έργο στο λιμανάκι των Φανών
Το έργο στο λιμανάκι των Φανών, το οποίο, ως γνωστόν, αντιμετωπίζει πρόβλημα με την είσοδό του, δημοπρατήθηκε την περασμένη Τρίτη, έχει βγει ανάδοχος με έκπτωση 30% και ευελπιστούν, μετά από τις απαραίτητες εγκρίσεις των αποφάσεων, να αρχίσει τις εργασίες μέσα στον Αύγουστο, ούτως ώστε να λυθεί το χρόνιο πρόβλημα.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο είναι καθαρισμός της λεκάνης και μόνο, αφού δεν τους επιτρέπουν να προχωρήσουν σε εργασίες αλλαγής εισόδου κτλ. γιατί πρέπει να αδειοδοτηθεί το λιμάνι, να βγουν περιβαλλοντικές μελέτες ενώ με τη νέα νομοθεσία είναι “στον αέρα”.
Οπότε, αφού τα έχουν όλα αυτά, όπως είπε ο κ. Τσακίρης, η επόμενη Διοίκηση του Λ.Τ. θα μπορεί να προχωρήσει στην αλλαγή εισόδου ώστε να μην αντιμετωπίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός ήταν 190 χιλιάδες ευρώ, με την έκπτωση είναι 120-130 χιλιάδες ευρώ, ωστόσο επισημαίνει ότι πρόκειται για προσωρινή λύση.
Όσο για το πρόβλημα με τα φύκια στην παραλία «Γλυφάδα», κάτι που συμβαίνει και στο λιμανάκι, ο κ. Τσακίρης είπε ότι αυτό συμβαίνει στη δυτική πλευρά του νησιού από τις καιρικές συνθήκες, ωστόσο επεσήμανε ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα του Λ.Τ. αλλά του Δήμου και πιθανότατα της ΔΕΡΜΑΕ που έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των παραλιών.
Για το Nour-m
Ως γνωστόν, υπάρχει ένα κώλυμα με την ολοκλήρωση της ανέλκυσης του ναυαγίου του Nour-m από το λιμάνι της Ακαντιάς. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν υπάρχουν στην περιοχή μας μεγάλα μηχανήματα ούτε πλωτά ώστε να καταστεί δυνατή η ανέλκυση τμήματός του και ο ανάδοχος έχει μπει στη διαδικασία με μέσα από τη στεριά πλέον να προχωρήσει στο υπόλοιπο που είναι η πλώρη, δηλαδή το μεγαλύτερο κομμάτι του πλοίου που περιλαμβάνει και τις μηχανές, και είναι γύρω στους 250 τόνους ακόμη. Σημειώνεται ότι, μέχρι στιγμής, έχουν ανελκυθεί 600 τόνοι.
Ο κ. Τσακίρης, είπε ότι, πράγματι, καθυστέρησε ο ανάδοχος αλλά ευελπιστούν μέσα στις επόμενες ημέρες να δοθεί λύση και περιμένουν απάντηση σήμερα για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί, και πως θα ολοκληρωθεί η ανέλκυση ώστε και το Λ.Τ. να προχωρήσει στην αποκατάσταση των ζημιών στις υποσκαφές. Πάντως, είναι ακόμη τρεις-τέσσερις μέρες δουλειά και ευελπιστούν ότι θα γίνει σύντομα.
Ακολούθως, θα πρέπει να αποκατασταθούν κάποιες ζημιές που έχουν γίνει στις υποσκαφές, οι οποίες έχουν βιντεοσκοπηθεί από τους μηχανικούς της υπηρεσίας.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News