Ευχάριστο το κλίμα χθες κατά την υποδοχή του Costa Mediterranea αλλά και αυστηρή κριτική και παράπονα για τις ελλείψεις
Την καθιέρωση του λιμανιού της Ρόδου ως home-port, σηματοδοτεί η χθεσινή «πρεμιέρα» του για τη σεζόν του 2013 με το κρουαζιερόπλοιο Costa Mediterranea που κατέπλευσε νωρίς το πρωί ενώ όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, δήμαρχος Ρόδου, κ. Στάθης Κουσουρνάς, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, για να χρησιμοποιούν ως αφετηρία τη Ρόδο, με τρεις ακόμη εταιρίες, την ίδια στιγμή όμως που δεν απεφεύχθη η κριτική για τις ελλείψεις που υπάρχουν ακόμη στο λιμάνι!
Συγκεκριμένα, υποδεχόμενος, χθες το πρωί, στο τουριστικό λιμάνι το κρουαζιερόπλοιο ο Δήμαρχος, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Φώτη Χατζηδιάκο, τον Αντιπρόεδρο του Λ.Τ. κ. Τσαμπίκο Τσακίρη και τις Αρχές του λιμανιού, μίλησε για την καλή πορεία που έχει μέχρι τώρα το εγχείρημα του home-port και για τις προοπτικές που «ανοίγονται» για τη Ρόδο.
Καταρχήν, ο κ. Κουσουρνάς, ανέφερε ότι ξεκινήσαμε πέρυσι, δοκιμαστικά, με την εταιρία Costa από τον Ιούνιο μέχρι και τον Οκτώβρη και, όπως είπε χαρακτηριστικά, το λιμάνι και οι εγκαταστάσεις μας, «έδωσαν εξετάσεις και πέρασαν με μεγάλη επιτυχία».
Έτσι, φέτος, η Costa, συνεχίζει να χρησιμοποιεί το λιμάνι της Ρόδου ως Home-port και χθες με το Costa Mediterranea το εγκαινίασε για τη φετινή σεζόν αφού είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που χρησιμοποίησε το λιμάνι ως αφετηρία φέτος, το οποίο θα έρχεται όπως και πέρυσι, κάθε Πέμπτη.
Δήλωσε, ακόμη, ο κ. Κουσουρνάς: «Οι εγκαταστάσεις του λιμανιού μας είναι από τις καλύτερες που υπάρχουν στην Ευρώπη όχι μόνο στην Ελλάδα-διότι home-port κάνουν ελάχιστα λιμάνια. Μας το δηλώνουν όσοι τις χρησιμοποιούν και το βλέπετε και μόνοι σας.
Εμείς επενδύσαμε, σαν Λιμενικό Ταμείο και σαν Δήμος και σαν επιχειρηματίες, σ αυτό. Ήταν όνειρο πάρα πολλών χρόνων και πιστεύω ότι αυτό που ξεκίνησε η Εταιρία Costa θα γίνει και από άλλες Εταιρίες. Ήδη, έχουμε έρθει σε επαφή με την Msc η οποία από του χρόνου θα μας επιβεβαιώσει πια και γραπτά την επιλογή της να χρησιμοποιήσει και εκείνη το λιμάνι της Ρόδου. Όμως υπάρχουν διαπραγματεύσεις και με άλλες Εταιρίες που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι μας».
Σύμφωνα με τον κ. Κουσουρνά, οι υποδομές του τουριστικού λιμανιού θα αναβαθμίζονται συνεχώς. Μάλιστα, φέτος, θα τοποθετηθεί και η τέντα που ήδη έχουν προμηθευτεί, για την οποία υπενθυμίζεται ότι υπήρχαν κάποιες εμπλοκές με το τελωνείο που, όπως είπε, ξεπερνιούνται.
Επίσης, φέτος, θα προχωρήσουν και σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μέσα στο τουριστικό λιμάνι, έχει γίνει κυκλοφοριακή μελέτη από ειδικό κυκλοφοριολόγο, προβλέπονται έργα για τη διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων, των πούλμαν και των επιβατών, δηλαδή να υπάρχουν γραμμές ασφαλούς κίνησης, κάτι που πιστεύεται ότι θα αναβαθμίσει και την κυκλοφορία μέσα στο τουριστικό λιμάνι.
«Θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και σαν Δήμος και σαν Λ.Τ. και οι επιχειρηματίες, θα κάνουμε τα πάντα ώστε το λιμάνι της Ρόδου να είναι από τα πρώτα λιμάνια της χώρας που αναβαθμίζουν τις υποδομές τους και χρησιμοποιείται ως λιμάνι εισόδου και εξόδου κρουαζιέρα», τόνισε ακόμη ο Δήμαρχος.
Όσο για τις Εταιρίες με τις οποίες γίνονται διαπραγματεύσεις ώστε και αυτές να έχουν ως αφετηρία το λιμάνι της Ρόδου, εκτός από την Msc η οποία είναι γνωστό ότι έχει επιδείξει ενδιαφέρον, είπε ότι υπάρχουν ακόμη δύο που αναμένεται από του χρόνου να ξεκινήσουν τις κρουαζιέρες έχοντας το λιμάνι μας σαν πύλη εισόδου, δίχως να πει περισσότερα.
Από πλευράς του ναυτικού πράκτορα της Costa στο λιμάνι της Ρόδου, κ. Μάνος Χατζημιχάλης, εμφανίστηκε και εκείνος ικανοποιημένος αφού, όπως είπε, πρόκειται για έναν αγώνα πολλών ετών που ευοδώθηκε, ο οποίος έχει ξεκινήσει από τον πατέρα του. Πρόκειται για τον δεύτερο χρόνο που το λιμάνι της Ρόδου χρησιμοποιείται ως home-port , κάτι το οποίο χαρακτήρισε πολύ σημαντικό.
Πάντως, ο κ. Χατζημιχάλης, δεν παρέλειψε να πει ότι υπάρχουν και κάποιες ελλείψεις, με τις οποίες ασχολούνταν ακόμα και χθες, από το πρωί, προσπαθώντας να επιλύσουν κάποια σημαντικά ζητήματα και ευχήθηκε να πάει καλά και φέτος.
Σημειώνεται ότι, χθες, από το κρουαζιερόπλοιο βγήκαν 370 άτομα και περίμεναν να μπουν 650, δηλαδή συνολικά διακινήθηκαν γύρω στα χίλια άτομα ενώ, από την επόμενη φορά, αναμένεται να διπλασιαστούν.
Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο θα εκτελέσει συνολικά 18 δρομολόγια μέχρι τον Οκτώβρη και θα έρχεται κάθε Πέμπτη από τις 7 το πρωί, παραμένοντας μέχρι τις 9 το βράδυ.
Αυστηρή κριτική από τον κ. Χατζημιχάλη
Αυστηρή κριτική στη διαχρονική καθυστέρηση η οποία ζημιώνει τον τουρισμό της Ρόδου, έκανε χθες ο γνωστός ναυτικός πράκτορας του νησιού μας κ. Τσαμπίκος Χατζημιχάλης, ο οποίος δεν δίστασε και ενώπιων του δημάρχου Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά να καταλογίσει ευθύνες σε όλες τις τοπικές αρχές για την απραξία αυτή η οποία ζημίωσε και ζημιώνει το νησί μας.
Απευθυνόμενος προς τον κ. Κουσουρνά του ζήτησε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στα θέματα που αφορούν τον θαλάσσιο τουρισμό γιατί όπως χαρακτηριστικά ανέφερε δεν μπορεί τόσες προσπάθειες να τις «καρπώνεται» η Τουρκία. «Και σου μιλάω σαν ένας απλός άνθρωπος που είμαι 42 χρόνια στον τουρισμό» ανέφερε μεταξύ άλλων, με τον δήμαρχο να τονίζει πως γίνονται μεγάλες προσπάθειες στο κομμάτι αυτό.
Σε δηλώσεις του ο κ. Χατζημιχάλης τόνισε πως «η Ρόδος είναι ένα διαμάντι, είναι ένας παράδεισος, δυστυχώς όμως υστερούμε σε θέματα υποδομών, μας «πνίγει» το σκουπίδι, το λιμάνι θέλει αναβάθμιση, η ασφάλεια του λιμανιού θέλει περισσότερη προσοχή για να γίνουμε επιτέλους ένα ευρωπαϊκό λιμάνι και να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε και άλλες εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον θαλάσσιο τουρισμό.
Τα έχουμε εγκαταλείψει, δεν παίρνουμε παράδειγμα ούτε από τους γείτονές μας οι οποίοι γίνονται γη και ύδωρ προκειμένου να προσελκύσουν επενδύσεις και να προσελκύσουν κρουαζιερόπλοια. Εμείς το θεωρούμε δεδομένο ότι θέλουν δεν θέλουν, τα κρουαζιερόπλοια θα έρθουν στη Ρόδο. Δυστυχώς θα τα χάσουμε.
Δραστηριοποιούμαι σαράντα-δύο χρόνια σε αυτό τον τομέα, έχω ζήσει μεγάλες στιγμές με τον θαλάσσιο τουρισμό, τον είχαμε ξεπεράσει όλοι, ήταν ο θαλάσσιος τουρισμός για όλους μας κάτι το απόμακρο, για όλους ο τουρισμός ήταν μόνο τα ξενοδοχεία, τώρα τελευταία αντιληφθήκανε ότι τουρισμός είναι και το κρουαζιερόπλοιο και ο θαλάσσιος τουρισμός.
Εύχομαι να το πιστέψουνε και να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό το κομμάτι».
Ερωτηθείς σχετικά με την κίνηση φέτος, ο κ. Χατζημιχάλης απάντησε «δεν πάμε καλά. Είμαστε μείον 30% σε προσεγγίσεις και σε κόσμο γύρω στα 20%. Και φοβάμαι ότι του χρόνου θα είναι χειρότερα, εύχομαι να βγω ψεύτης.
Η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι είμαστε απομακρυσμένη περιοχή, είναι ακριβά τα καύσιμα για τα πλοία, οι υποδομές μας κ.α. έχουμε ακόμη πολύ δουλειά. Θα σας πω ότι πρώτη φορά που πήγα στο Κουσάντασι και στο Μαρμαρίς ήταν ξύλινοι δοκοί, τώρα ντρέπεσαι να πατήσεις εκεί και εμείς μείναμε όπως ήμασταν».