Στη Βουλή το ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες

Στη Βουλή το ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες

Στη Βουλή το ν/σ για τις αστικές συγκοινωνίες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 552 ΦΟΡΕΣ

Με μικρές τροποποιήσεις, προϊόν του δημόσιου διαλόγου με τους φορείς, κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής».

Με κάποιες μικρές τροποποιήσεις σε επιμέρους άρθρα, προϊόν του δημόσιου διαλόγου με όλους τους φορείς, κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής».

Οι τροποποιήσεις είναι οι εξής:

- Στο άρ.12, παρ.1 αφαιρέθηκε ο όρος περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πλέον μιλούμε για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών

- Στο άρ. 3, διευκρινίστηκε ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ

- Στο άρ. 9, παρ.4 διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ

- Στο άρ.9, παρ.4 επίσης, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική μετάταξη οι θεμελιώνοντες συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους, οι οποίοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού

- Στο άρ. 5, παρ.1 αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

- Στο άρ. 11, παρ.4 έγινε δεκτό, να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια.

Το υπουργείο έκανε επίσης δεκτή την πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας, ενώ θετικά αντιμετωπίζονται και μια σειρά άλλων θεμάτων, που μπορεί να ενσωματωθούν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου τονίζεται ότι στόχος του εν λόγω νομοθετήματος είναι:

- Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών

- Η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών

- Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης

- Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος

- Η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και

- Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.

Επίσης το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει:

- Τη σύσταση ειδικής Μονάδας η οποία ανά τρίμηνο θα παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα.

- Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.

- Μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.

- Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

- Μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή.

- Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.


Διαβάστε ακόμη

Δέκα έργα ύψους 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας από το ΥΠΕΝ σε εννέα νησιωτικούς δήμους

Νέοι ΚΑΔ: Τι αλλάζει για ξενοδοχεία, τουριστικά καταλύματα και επιχειρήσεις φιλοξενίας

Naval Group: Κρίσιμη χρονιά για το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας το 2026

Σχέδιο επιδότησης για το «κυνήγι» του λαγοκέφαλου: Τα σενάρια που εξετάζονται και η πρόταση να αφήσουν τη φύση να κάνει το... ξεκαθάρισμα

Ν. Κεραμέως: Το φύλο δεν μπορεί να επηρεάζει τον μισθό

Οι τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ – Όλα τα ονόματα

ΥΠΕΝ: Σε δημόσια διαβούλευση η Εθνική Στρατηγική για τα Ύδατα

AI Act: Η Ελλάδα αποκτά ολοκληρωμένο εθνικό πλαίσιο εφαρμογής του Kανονισμού της ΕΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη