ΗΠΑ και Ιράν βλέπουν «φως» για τον Λίβανο και το Ορμούζ: Οδικός χάρτης για οριστική συμφωνία σε 60 ημέρες
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 118 ΦΟΡΕΣ
Οι αντιπροσωπείες του Ιράν και των ΗΠΑ συνεννοήθηκαν για τη δημιουργία μηχανισμών προκειμένου να σταματήσουν οι εχθροπραξίες στον Λίβανο και να είναι εγγυημένες οι ασφαλείς διελεύσεις στο στενό του Ορμούζ, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιοποίησαν σήμερα οι χώρες που μεσολαβούν, το Πακιστάν και το Κατάρ, έπειτα από την πρώτη συνεδρία των διαπραγματεύσεων με σκοπό να λάβει οριστικό τέλος ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή.
Με σκηνικό πολυτελές ξενοδοχείο στο Μπίργκενστοκ, στις ελβετικές Άλπεις, οι αντιπροσωπείες των δυο πλευρών σημείωσαν «ενθαρρυντική πρόοδο» ανέφεραν το Ισλαμαμπάντ και Ντόχα στην ανακοίνωσή τους.
Συμφώνησαν για τον «οδικό χάρτη με σκοπό να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία εντός προθεσμίας 60 ημερών, θέτοντας έτσι τις βάσεις για την άμεση έναρξη νέων τεχνικών συνομιλιών», την υπόλοιπη εβδομάδα.
«Η ακούραστη μεσολάβηση του Πακιστάν και του Κατάρ έφερε σημαντικό πρόοδο ως προς τον τερματισμό του πολέμου στον Λίβανο», ανέφερε ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί μέσω X, που συμμετέχει στην αντιπροσωπεία.
«Οι εξαγωγές πετρελαίου και πετροχημικών προϊόντων απαλλάσσονται από κυρώσεις, ο αποκλεισμός αίρεται, ορισμένοι παγωμένοι πόροι αποδεσμεύονται και ξεκινά μεγάλο πρόγραμμα ανοικοδόμησης και ανάπτυξης του Ιράν», πρόσθεσε, απαριθμώντας σημεία του μνημονίου κατανόησης που υπογράφτηκε τη 17η Ιουνίου από τους προέδρους των δυο κρατών Ντόναλντ Τραμπ και Μασούντ Πεζεσκιάν.
Οι ΗΠΑ δεν αντέδρασαν αμέσως.
Ακόμη, πάντα κατά την ανακοίνωση του Πακιστάν του Κατάρ, τα μέρη συμφώνησαν να δημιουργηθεί άμεσα «πυρήνας διαχείρισης συγκρούσεων», με σκοπό να λάβουν τέλος οι εχθροπραξίες στον Λίβανο ανάμεσα στον στρατό του Ισραήλ και το σιιτικό κίνημα Χεζμπολά, οι οποίες έθεταν υπό αμφισβήτηση την κατάπαυση του πυρός.
«Γραμμή επικοινωνίας» για το Ορμούζ
Οι αιματηρές εχθροπραξίες ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολά συνεχίζονταν την Παρασκευή και το Σάββατο στον Λίβανο, παρά το ότι το μνημόνιο κατανόησης προέβλεπε ρητώς τον τερματισμό τους σε όλα τα μέτωπα. Σε αντίποινα η Τεχεράνη ανακοίνωσε το Σάββατο πως έκλεινε το Ορμούζ, στενό στρατηγικής σημασίας από όπου διερχόταν προπολεμικά περί το 20% των υδρογονανθράκων που καταναλώνονται παγκοσμίως.
Για το ζήτημα αυτό, οι αντιπροσωπείες της Ουάσιγκτον και της Τεχεράνης συμφώνησαν να δημιουργηθεί «γραμμή επικοινωνίας», προκειμένου «να αποφεύγονται συμβάντα και παρεξηγήσεις, με σκοπό να είναι εγγυημένη η ασφαλής διέλευση των εμπορικών πλοίων από το στενό του Ορμούζ», ανέφεραν το Πακιστάν και το Κατάρ στην ανακοίνωσή τους.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News