akinita.gov.gr: Γονικές παροχές, δωρεές και κληρονομιές με διαδικασία εξπρές

akinita.gov.gr: Γονικές παροχές, δωρεές και κληρονομιές με διαδικασία εξπρές

akinita.gov.gr: Γονικές παροχές, δωρεές και κληρονομιές με διαδικασία εξπρές

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1211 ΦΟΡΕΣ

Πώς γίνεται η υποβολή και η καταχώριση των συμβολαίων στο Κτηματολόγιο μέσω του Ψηφιακού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτων

Μετά τις αγοραπωλησίες ακινήτων, οι φορολογούμενοι σε συνεργασία με τον συμβολαιογράφο τους έχουν πλέον τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν ψηφιακά ακόμη και σε μόλις μία εργάσιμη ημέρα γονικές παροχές, δωρεές και αποδοχές κληρονομιάς ακινήτων μέσω της πλατφόρμας akinita.gov.gr.

Η νέα αυτή δυνατότητα εντάσσεται στον Ψηφιακό Φάκελο Μεταβίβασης Ακινήτου, ο οποίος έχει επιταχύνει τις διαδικασίες για τις αγοραπωλησίες. Με την επέκταση της πλατφόρμας, η υποβολή και η καταχώριση του συμβολαίου στο Κτηματολόγιο για γονικές παροχές, δωρεές και κληρονομιές μετατρέπεται σε υπόθεση μιας εργάσιμης ημέρας, εφόσον δεν προκύψουν προγενέστερες εκκρεμότητες. Δηλαδή υπάρχουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και πιστοποιητικά και τα ακίνητα είναι τακτοποιημένα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας του Ψηφιακού Φακέλου έχουν ήδη ολοκληρωθεί 1.838 αγοραπωλησίες ακινήτων, με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης μόλις μία εργάσιμη ημέρα. Ακόμη και σε πιο σύνθετες περιπτώσεις με εκκρεμότητες σε ακίνητα από τα υποθηκοφυλακεία, τα οποία έχουν καταργηθεί, ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης είναι τέσσερις εργάσιμες ημέρες.

H πλατφόρμα

Η πλατφόρμα akinita.gov.gr απλοποιεί τη διαδικασία υποβολής για καταχώριση των συμβολαίων μέσω της διαλειτουργικότητας με βασικά Πληροφοριακά Συστήματα του Δημοσίου.

Πιο συγκεκριμένα:

Οι συμβολαιογράφοι ξεκινούν ηλεκτρονικά τον φάκελο μεταβίβασης μέσω του akinita.gov.gr.

Οι εμπλεκόμενοι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση και δίνουν εξουσιοδότηση μέσω TAXISnet.

Η πλατφόρμα αντλεί αυτόματα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέσω διασύνδεσης με τα συστήματα της ΑΑΔΕ, του ΕΦΚΑ, του Κτηματολογίου και του ΤΕΕ.

Ο φόρος μεταβίβασης και τα σχετικά τέλη καταβάλλονται ψηφιακά με κάρτα, e-banking κ.ά.

Η πράξη υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Κτηματολόγιο και καταχωρίζεται εντός 24 ωρών, εφόσον δεν υπάρχουν εκκρεμότητες.

Θα χρειαστείτε:

  • τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet
  • τους κωδικούς πρόσβασης στις εφαρμογές του συμβολαιογραφικού συλλόγου αν είστε συμβολαιογράφος.

Ο ηλεκτρονικός φάκελος της μεταβίβασης που δημιουργείται, περιέχει αντίγραφο της συμβολαιογραφικής πράξης, καθώς και όλα τα απαραίτητα για τη σύνταξή της δικαιολογητικά.

Ο φόρος

Για τον υπολογισμό του φόρου κληρονομιάς, γονικής παροχής ή δωρεάς υποβάλλονται οι σχετικές δηλώσεις στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ.

Ο φόρος κληρονομιάς, δωρεάς και γονικών παροχών καταβάλλεται σε 12 ίσες διμηνιαίες δόσεις, όχι μικρότερες των 500 ευρώ πλην της τελευταίας. Aν ο κληρονόμος/δωρεοδόχος/ τέκνο είναι ανήλικος, ο αριθμός των δόσεων διπλασιάζεται, με την προϋπόθεση ότι κάθε δόση δεν θα είναι μικρότερη των 500 ευρώ, πλην της τελευταίας.

Ο φόρος κληρονομιάς επιβάλλεται σε οποιασδήποτε φύσεως περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα και ανήκει σε ημεδαπούς ή σε αλλοδαπούς, καθώς και στην κινητή περιουσία που βρίσκεται στο εξωτερικό και ανήκει σε Έλληνα ή σε αλλοδαπό υπήκοο που είχε την κατοικία του στην Ελλάδα.

Υπόχρεος για την υποβολή της δήλωσης φόρου κληρονομιάς είναι ο κληρονόμος ή ο κληροδόχος ή ο νόμιμος αντιπρόσωπός του, ενώ η δήλωση υποβάλλεται μέσα σε 9 μήνες, αν ο κληρονομούμενος πέθανε στην Ελλάδα ή μέσα σε 1 χρόνο, αν ο κληρονομούμενος πέθανε στο εξωτερικό ή οι κληρονόμοι ή οι κληροδόχοι διέμεναν κατά τον χρόνο θανάτου στο εξωτερικό.
– τη δημοσίευση της διαθήκης ή

– τη δημοσίευση στον Τύπο της δικαστικής απόφασης που κηρύσσει την αφάνεια ή

– τον θάνατο του υποχρέου σε δήλωση, αν αυτός δεν υπέβαλε δήλωση ή

– τη λήξη της αναβολής όταν υπάρχει μετάθεση του χρόνου γένεσης φορολογικής υποχρέωσης.

Φόρος γονικής παροχής – δωρεάς

Φόρος γονικής παροχής ή δωρεάς επιβάλλεται όταν μεταβιβάζεται με γονική παροχή περιουσιακό στοιχείο σε φυσικό πρόσωπο ή δωρίζεται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο:

– Στα περιουσιακά στοιχεία κάθε μορφής που βρίσκονται στην Ελλάδα.

– Στα κινητά που βρίσκονται στο εξωτερικό και ανήκουν σε Έλληνα.

– Στα κινητά που βρίσκονται στο εξωτερικό, ανήκουν σε αλλοδαπό και δωρίζονται σε ημεδαπό

– Στα κινητά που βρίσκονται στο εξωτερικό, ανήκουν σε αλλοδαπό και δωρίζονται σε αλλοδαπό που έχει την κατοικία του στην Ελλάδα.

Τη δήλωση πρέπει να υποβάλουν και οι δύο συμβαλλόμενοι (δωρητής και δωρεοδόχος). Σε περίπτωση που για τη δωρεά ή τη γονική παροχή συντάσσεται συμβολαιογραφικό έγγραφο, η δήλωση υποβάλλεται πριν από την κατάρτιση του συμβολαίου. Όταν δεν συντάσσεται συμβόλαιο, η δήλωση υποβάλλεται μέσα σε 6 μήνες από την παράδοση του αντικειμένου της δωρεάς ή της γονικής παροχής.

Πηγή: «ΤΑ ΝΕΑ»

Διαβάστε ακόμη

Κλειδώνουν τα social media για τους κάτω των 15 από 1η Ιανουρίου

Φαρμακείο αυτοκινήτου: Τι πρέπει να έχει κάθε οδηγός από το 2027, οι νέες προδιαγραφές

Social media: Τι αλλάζει για τους κάτω των 15 από την 1η Ιανουαρίου 2027

«Το Χαμόγελο του Παιδιού»: 1.081 δωρεάν ιατρικές και οδοντιατρικές εξετάσεις σε Ηράκλειο, Αττική, Κάσο και Άνδρο

Κακοκαιρία στην Κρήτη: 23 απεγκλωβισμοί στην Ιεράπετρα, πλημμύρες και φερτά υλικά σε δρόμους

Ο πρώην σύντροφος εισέβαλε με βαριοπούλα και μαχαίρωσε το ζευγάρι στο Λαύριο – Η γυναίκα τον είχε καταγγείλει 5 φορές

Μεταβολή του καιρού στο Αιγαίο – Ισχυροί άνεμοι τις επόμενες ώρες

Άγκυρα: «Δεν θα επιτρέψουμε την πόντιση του καλωδίου χωρίς την άδειά μας»