Η υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων θα οδηγήσει στην ερημοποίηση των χωριών
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1593 ΦΟΡΕΣ
Δίπλα στους γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς, στέκεται ο δήμος της Ρόδου, στο σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που ανέκυψε με την υποβάθμιση των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, μέχρι στιγμής σε εννέα χωριά του νησιού, με όλους να συμφωνούν, ότι κάτι τέτοιο οδηγεί στην ερημοποίησή τους!
Όπως είχαν ανακοινώσει, οι Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των Δημοτικών Σχολείων Αρχίπολης, Δαματριάς, Διμυλιάς, Θεολόγου, Καλαβαρδών, Μαλώνας, Φανών και Ψίνθου, χθες στις 12:00 το μεσημέρι πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, όπου αντιπροσωπεία τους έγινε δεκτή από τον διευθυντή της κ. Μπάμπη Ψαρά αλλά και τον αναπληρωτή περιφερειακό διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη.
Γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αγωνία τους στους προϊσταμένους και ζήτησαν τη συμπαράστασή τους, ωστόσο δεν έφυγαν ικανοποιημένοι, όπως φάνηκε στη συνέχεια.
Αμέσως μετά, γύρω στη 1:00 το μεσημέρι, μετέβησαν-όπως είχαν προγραμματίσει-στο Δημαρχείο, όπου έγιναν δεκτοί από τον δήμαρχο κ. Αλέξανδρο Κολιάδη και τους αντιδημάρχους Παιδείας κ. Σταύρο Τσούβαλη, Πεταλουδών κα Σαββίνα Παπαγεωργίου, Καμείρου κ. Μιχάλη Θωμάτο, Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Γιώργο Τόππο και Επικοινωνίας κ. Γιώργο Πάττα, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.

Αρχικά, ο δήμαρχος ζήτησε από εκπροσώπους των συλλόγων, να τοποθετηθούν, και εκείνοι τον ενημέρωσαν για το κοινό υπόμνημα που θα του καταθέσουν, όπως και στο υπουργείο και σε κάθε αρμόδιο.
Σ’ αυτό, αναλύουν το μείζον θέμα που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση/ συγχώνευση/ κατάργηση των ολιγοθέσιων σχολείων στη Ρόδο, κάτι που θα οδηγήσει σε ερημοποίηση των χωριών.
Όπως είπαν στον δήμαρχο, εδώ και μία εβδομάδα έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία ενώ και πριν από δύο χρόνια είχε γίνει πάλι τέτοια απόπειρα από την Κεντρική Διοίκηση και κατέστησαν σαφές ότι, εφόσον γίνει πράξη αυτό, το επόμενο που θα ακολουθήσει είναι να πάρουν τα παιδιά τους από εκεί, κάτι που θα οδηγήσει σε…εξαφάνιση σχολείων, όπως έγινε στην Κρητηνία.
Περιέγραψαν στον δήμαρχο, ακόμη, την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί με το θέμα αυτό στις τοπικές κοινωνίες και για τον λόγο αυτό την περασμένη Παρασκευή τα τοπικά συμβούλια και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων συνεδρίασαν για να αποφασίσουν τις ενέργειές τους.

Με τις τοποθετήσεις τους, οι εκπρόσωποι των συλλόγων-κάποιοι είναι και εκπαιδευτικοί-τόνισαν ακόμη ότι και τα ολιγοθέσια είναι σχολεία και έχουν ανάγκη και από ειδικότητες και από εξοπλισμό, ό,τι διαθέτουν δηλαδή και τα υπόλοιπα σχολεία.
Ξεκαθάρισαν, δηλαδή, ότι αυτό που αιτούνται δεν είναι μόνο η διατήρησή τους αλλά και η ενδυνάμωση των σχολείων αυτών αφού, όπως είπαν χαρακτηριστικά, συνήθως παίρνουν... ό,τι περισσέψει.
Ζητούν, δηλαδή, να εφαρμοστούν στην πράξη οι αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας αλλά και της νησιωτικότητας. Ακόμη, με δραματικούς τόνους περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί εδώ και χρόνια στα ολιγοθέσια σχολεία και δη στα χωριά: Το έργο των δασκάλων είναι διπλό, εφαρμόζεται η συνδιδασκαλία, υπάρχει έλλειψη ειδικοτήτων και όλα αυτά αναμένεται να επιδεινωθούν.
«Ο νόμος να προσαρμοστεί στα μικρά χωριά!», είπαν γι’ αυτόν που πάει να εφαρμοστεί τώρα που, όπως κατέστη σαφές πρόκειται για έναν νόμο του 2006 που ενεργοποιείται και πάλι ενώ είχαν γίνει απόπειρες και στο παρελθόν. Εξέφρασαν, ακόμη, τον φόβο τους ότι, αν τελικά «περάσει» αυτός ο νόμος, τότε τα σχολεία αυτά δεν θα μπορέσουν ποτέ να επιστρέψουν στην προηγούμενη κατάσταση.
Ο δήμαρχος
Από την πλευρά του, ο κ. Κολιάδης, ζήτησε αρχικά να τον ενημερώσουν ενώ τους ενημέρωσε και εκείνος με τη σειρά του ότι ο βουλευτής Δωδεκανήσου και τέως υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Γιάννας Παππάς, θα έχει αύριο συνάντηση με την αρμόδια υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή για να της εκθέσει το πρόβλημα και τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί.

Παράλληλα, τους είπε, ότι θα φέρει το υπόμνημά τους στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο θα εκδώσει και εκείνο ψήφισμα υποστηρικτικό στα αιτήματά τους για να σταλεί στο υπουργείο.
Μέχρι τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου θα καταγράψουν τις προτάσεις τους και τα προβλήματα. Ανέφερε ακόμη ότι οι προϊστάμενοι Εκπαίδευσης της περιοχής μας, δέχονται και εκείνοι πιέσεις από το Κέντρο και δεν είναι ευθύνη δική τους το τι θα γίνει.
«Συμφωνούμε απόλυτα με αυτά που λέτε. Δεν μπορούν να την πληρώσουν τα παιδιά και οι γονείς. Είναι ένα κοινωνικό ζήτημα», τους είπε ο δήμαρχος.

Ωστόσο, οι γονείς και οι κηδεμόνες θεωρούν ότι οι προϊστάμενοι Εκπαίδευσης τους αντιμετώπισαν με συγκαταβατικότητα και δεν έδειξαν πραγματική πρόθεση να τους βοηθήσουν.
Ο δήμαρχος πάντως, τους είπε ότι εκείνο που θα κοιτάξουν σε πρώτη φάση είναι να «παγώσει» το θέμα και αν χρειαστεί «θα κάνουμε και το επόμενο βήμα».
Ο κ. Παππάς
Σε κάποιο σημείο της συνάντησης, ήρθε και ο κ. Παππάς, ο οποίος τους είπε για το ραντεβού του με την κα Μακρή και τους ανέφερε, ότι «το κράτησαν» όσο μπορούσαν να μην γίνει από το 2006.
Τους εξήγησε, πάντως, ότι πρόκειται για εισήγηση που γίνεται βάση των συνθηκών και του νόμου και ότι θα γινόταν τροποποίηση για τα ολιγοθέσια σχολεία, τουλάχιστον της Ρόδου. Αν ισχύουν τα όσα λένε οι Σύλλογοι, τότε θα δουν τι μπορούν να κάνουν.
«Είναι δεδομένο ότι θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανά τα χωριά μας», τους διαβεβαίωσε ο τέως υφυπουργός.


Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News