Π. Κατσιδώνης: Δεν πρέπει να κλείσουν τα καταστήματα της Νέας Αγοράς

Π. Κατσιδώνης: Δεν πρέπει να κλείσουν τα καταστήματα της Νέας Αγοράς

Π. Κατσιδώνης: Δεν πρέπει να κλείσουν τα καταστήματα της Νέας Αγοράς

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1033 ΦΟΡΕΣ

Κατά τη διάρκεια των εργασιών που πρόκειται να ξεκινήσουν

Αντιδρούν οι καταστηματάρχες της Νέας Αγοράς, στο ενδεχόμενο να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες αποκατάστασης του κτηρίου που, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο, αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του Συλλόγου των καταστηματαρχών της Νέας Αγοράς, κος Παναγιώτης Κατσιδώνης, εξέφρασε την έκπληξή του, καθώς, όπως δήλωσε χθες, σε συνέντευξη Τύπου, είχαν τη διαβεβαίωση της δημοτικής αρχής, ότι δεν θ’ αλλάξει κάτι, αναφορικά με όσα είχαν συμφωνηθεί στο παρελθόν για το έργο, και στην ουσία, αιφνιδιάστηκαν, όταν πριν από ένα μήνα στο δημοτικό συμβούλιο, έμαθαν, ότι θα πρέπει να αδειάσουν τα καταστήματά τους και να φύγουν για όσο διάστημα θα εκτελείται το έργο.


Όπως τόνισε, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον δήμαρχο, κο Αλέξανδρο Κολιάδη, για το θέμα, ζητώντας λύση και μάλιστα, τον κάλεσε να παραστεί στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, για να συζητήσουν το θέμα, στην οποία όμως τελικά δεν παρευρέθηκε.


Ο κος Κατσιδώνης χθες, ακόμα και την ύστατη ώρα, ζήτησε την εξεύρεση λύσης, ώστε να μην μείνουν οι 56 επιχειρηματίες στον δρόμο, όπως ανέφερε, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι δεν έχει καμία πρόθεση να εκβιάσει, αλλά να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους και την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους.


Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, η τελική απόφαση επί του έργου ήταν να εκτελεστεί μέσα σε 24 μήνες, ώστε να μπορούν να λειτουργούν από Μάρτιο μέχρι Οκτώβριο και να κλείνουν τον χειμώνα, κάτι που θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν και στις επενδύσεις που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν στις επιχειρήσεις τους.

Οι δηλώσεις
Κατά τη χθεσινή συνέντευξη, ο κος Κατσιδώνης, ευχαρίστησε αρχικά τον τέως δήμαρχο και τους συνεργάτες του για τη δρομολόγηση του έργου και έδωσε τα συγχαρητήριά του στον νυν δήμαρχο για τη συνέχισή του.
Παράλληλα ευχήθηκε στην εταιρεία «ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.» καλή εγκατάσταση και γρήγορη ολοκλήρωση των εργασιών, και δεσμεύτηκε ότι όλοι οι καταστηματάρχες θα παρέχουν την αμέριστη στήριξη και συνεργασία τους στα έργα αποκατάστασης.
«Δε μας πειράζει ούτε η σκόνη, ούτε ο θόρυβος. Είμαστε μαχητές οι 56 καταστηματάρχες που έχουμε μείνει στη Νέα Αγορά, έχουμε αντέξει και χειρότερα.


Η εικόνα του Μνημείου έχει φτάσει στο ναδίρ, ακλάδευτα τα δέντρα, μόνοι μας καθαρίζουμε τα παρτέρια, αλλάζουμε λάμπες, και το λιγότερο που θα μας απασχολήσει αυτή τη στιγμή είναι η σκόνη και ο θόρυβος», δήλωσε και πρόσθεσε:
«Την υπογραφή της Σύμβασης, την περιμέναμε με μεγάλη λαχτάρα, που όμως, δεν σας κρύβω, ότι δεν μας άφησαν κάποια μελανά σημεία να τη χαρούμε τόσο. Είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε να φτιαχτεί και είμαστε αυτοί που προσπαθήσαμε για το καλύτερο αποτέλεσμα και κάναμε υποχωρήσεις. Το 2018 είχε γίνει ένας προϋπολογισμός για το κόστος αποκατάστασης, που ανερχόταν σε 4,7 εκατ. ευρώ.


Επειδή ο δήμος δεν είχε τα χρήματα, αποφάσισε να το δώσει σε ιδιώτη και ήμασταν αντίθετοι. Το 2019 αναλαμβάνει ο κος Καμπουράκης και καταργεί αυτή την απόφαση. Φτάσαμε τότε να είμαστε 56 καταστηματάρχες με ληγμένα συμβόλαια και να μην έχει ο δήμος αυτά τα χρήματα. Κάναμε την πρότασή μας, να συγχρηματοδοτήσουμε το κόστος αποκατάστασης αλλά δεν υπήρχε τρόπος να γίνει αυτό.


Τελικά, βρέθηκε η χρυσή τομή: κάθε επιχειρηματίας μπορούσε να κάνει 12ετές συμβόλαιο, εφόσον εκπονούσε ένα επιχειρηματικό πλάνο, που τον ανάγκαζε μέσα σε χρονικό περιθώριο να ξοδέψει κάποια χρήματα. Αυτά τα χρήματα που θα ξοδέψουν οι 56 επιχειρηματίες ανέρχονται σε 1,4 εκατ. ευρώ. Πονάμε το κτήριο και δεχτήκαμε να πληρώσουμε μερτικό. Πρόκειται για χρήματα που δεν δίνονται μέσω των ενοικίων αλλά από την τσέπη μας ξεχωριστά.


Τότε, δόθηκε εντολή στον κο Δράκο να ξεκινήσει μία μελέτη για τις υπόλοιπες εργασίες που δεν αναλαμβάναμε εμείς. Το κόστος της μελέτης ήταν αρχικά 2,5 εκατ. και λόγω του πολέμου, ανέβηκε στα 3,3 εκατ. ευρώ. Πραγματοποιήθηκε η μελέτη και όταν φτάσαμε στο σημείο να εγκριθεί από το υπουργείο Πολιτισμού, υπήρχαν 52 καταστήματα στο εσωτερικό, τα οποία, από το 1969 που φτιάχτηκαν ήταν αυθαίρετα.


Μπορούσαμε να κάνουμε προσφυγές να καθυστερήσουμε τη διαδικασία, θέλαμε όμως να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση. Δεχτήκαμε την κατεδάφιση αυτών των καταστημάτων, που στα 32 από αυτά λειτουργούν μέχρι και σήμερα επιχειρήσεις. Μάλιστα, μεταστεγάστηκαν με δικά τους έξοδα, ώστε να μην κολλήσει το έργο».

«Τι συμφωνήθηκε»
Μιλώντας για τις προτάσεις που υπήρχαν αναφορικά με τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών στο μνημείο της Νέας Αγοράς, ο κος Κατσιδώνης είπε τα εξής: «Ήρθε η ώρα να γίνει ο Διαγωνισμός. Λίγο πριν, είχαμε μία συνάντηση με τον αντιδήμαρχο κο Δράκο, όπου τα σενάρια ήταν δύο. Οι μηχανικοί είχαν ορίσει, ότι η περίοδος ολοκλήρωσης των έργων είναι 10 με 12 μήνες, εφόσον η αγορά κλείσει και τα καταστήματα φύγουν και αδειάσουν.


Το δεύτερο ήταν να το κάνουμε 24 μήνες και να μπορούμε να λειτουργούμε από Μάρτιο μέχρι Οκτώβριο και να κλείνουμε τον χειμώνα και η αποκατάσταση να γίνεται τμηματικά σε κάθε πτέρυγα.
Είχαμε μείνει μέχρι εκεί. Όταν ανέλαβε ο νέος δήμαρχος και κάναμε συνάντηση τόσο με τον κο Καλοπήτα όσο και τον κο Μοσχούς, ζητήσαμε να μην ανακατευτεί η τράπουλα, να συνεχίσουμε από εκεί που μείναμε και να ολοκληρωθεί αυτή η αποκατάσταση.


Μας ενημέρωσαν ότι, “δεν θα υπάρχει καμία αλλαγή, ό,τι συμφωνήσατε ισχύει και αν κάτι από αυτά αλλάξει, θα σας ενημερώσουμε”. Στις 16 Μαΐου, στο δημοτικό συμβούλιο, ακούσαμε τον δήμαρχο να ρωτά τον κο Δράκο, αν οι καταστηματάρχες έχουν ενημερωθεί ότι θα φύγουν εκτός των καταστημάτων για ενάμιση με δύο χρόνια, όταν ξεκινήσουν τα έργα ή πρέπει να τους ειδοποιήσει ο ίδιος.


Εξήγησε ο κος Δράκος ποια ήταν η συμφωνία και γιατί έγινε 24 μήνες και όχι 12 και αμέσως επειδή θεώρησα ότι ήταν μία παρεξήγηση και μία ενημέρωση που δεν είχε ο δήμαρχος, αποφάσισα να μιλήσω τηλεφωνικά μαζί του και του εξήγησα ποια είναι η κατάσταση.


Τηλεφωνικά με διαβεβαίωσε, ότι δεν υπάρχει περιθώριο να μείνουμε μέσα αυτούς τους 18, 20, 24 μήνες και θα πρέπει να φύγουμε. Ζήτησα συνάντηση και εξήγησα τους λόγους, καθώς είναι θέμα επιβίωσης των επιχειρηματιών, καθώς δύο χρόνια κλειστά τα καταστήματα δεν μπορεί να αντέξει κανένας. Θα γυρίσουμε πίσω το 2026 και θα έχει ο καθένας χρέη ύψους 150.000, χρέη δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει αυτά που υπέγραψε μία επένδυση 30.000 ευρώ έως 50.000 για το κάθε κατάστημα, με αποτέλεσμα να εξωθούμε το 2026».

«Τον καλέσαμε στη συνέλευση»
Συνεχίζοντας, ανέφερε, ότι ζητήθηκε από τον δήμαρχο να παραστεί στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου για να συζητήσει το θέμα με τα μέλη, όμως δεν παρευρέθηκε.


«Ζήτησα μία λύση και μου υποσχέθηκε, μέσα σε 3 μέρες να γίνει μία συνάντηση με τον εργολάβο και εμένα, πριν υπογραφεί η Σύμβαση. Από τότε πέρασε σχεδόν ένας μήνας. Το προηγούμενο Σάββατο είχαμε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου και τον προσκαλέσαμε να έρθει, να εξηγήσει και να κάνουμε μία συζήτηση. Δυστυχώς, έλαμψε δια της απουσίας του.
Είμαστε άνθρωποι που αγωνιζόμαστε για το καλύτερο αυτού του ιστορικού μνημείου. Θεωρώ ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται τις υποχωρήσεις μας, την καλοσύνη μας, που έχει τα όριά της και οι κόκκινες γραμμές υπάρχουν. Θεωρούμε, ότι δε μας αξίζει τέτοια αντιμετώπιση. Δεν ξέρω για ποιο λόγο υπάρχει τέτοια στάση από τον δήμαρχο και πραγματικά εκλιπαρώ να βρεθεί μία λύση.


Είμαστε 56 επιχειρηματίες, απασχολούμε 440 εργαζόμενους. Δεν υπάρχει δυνατότητα να μη δουλέψουμε σεζόν. Αν δεν φτάνουν οι 4 μήνες που συμφωνήσαμε, παραχωρούμε και τον Μάρτιο και μέρος του Απριλίου, αρκεί να δουλεύουμε σεζόν στις επιχειρήσεις μας, για να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Αυτό είναι και θετικό προς τα έσοδα του δήμου», ανέφερε ο κος Κατσιδώνης και κατέληξε λέγοντας τα εξής:


«Δεν ήρθα εδώ ούτε να εκβιάσω, ούτε να απειλήσω με ασφαλιστικά μέτρα, που έχουμε κάθε δικαίωμα. Ήρθα να ζητήσω να το ξαναδούν τώρα που είναι νωρίς, υπάρχει το χρονικό περιθώριο να βρεθεί μία λύση και να μην πεταχτούμε στον δρόμο».

Διαβάστε ακόμη

Νέα τραγωδία στη Ρόδο - 28χρονη βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της

Σύλλογος ΑμεΑ Ρόδου: Ενημέρωση για τα προβλήματα στα συστήματα πρόσβασης ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων στη θάλασσα

Αναστέλλεται η λειτουργία του δημοσίου ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Ρόδο

Συνάντηση δημάρχου Ρόδου με τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Κ. Χαλκιάς προς Τ. Σπανό: «Θα είστε πάντα υπόλογοι για την κακοδιαχείριση και την κακοδιοίκηση του Δήμου Ρόδου»

Εντοπισμός 24 αλλοδαπών και σύλληψη των 2 διακινητών τους μετά από καταδίωξη στη Ρόδο

Στη Ρόδο βρίσκεται ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Κινητοποίηση στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας από τους Συλλόγους Γονέων των ολιγοθέσιων σχολείων