Δημήτρης Σαλαχούρης: Η φετινή σεζόν ήταν ιδιαίτερα καλή για τη Ρόδο

Δημήτρης Σαλαχούρης: Η φετινή σεζόν ήταν ιδιαίτερα καλή για τη Ρόδο

Δημήτρης Σαλαχούρης: Η φετινή σεζόν ήταν ιδιαίτερα καλή για τη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2689 ΦΟΡΕΣ

Την ικανοποίησή του για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου εξέφρασε ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου Δημήτρης Σαλαχούρης, λέγοντας μάλιστα ότι ο Οκτώβριος ήταν ένας εξαιρετικός μήνας και ότι και ο Νοέμβριος θα πάει εξίσου καλά.

Ειδικότερα ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για το πώς εξελίχθηκε η σεζόν του 2023 δήλωσε τα εξής:

«Η σεζόν ήταν πάρα πολύ καλή. Οι ξεναγοί εργάστηκαν, δεν έχω στοιχεία αλλά πήγε πολύ καλά. Υπάρχει μόνο το παράπονο από τους καταστηματάρχες για την αγοραστική ικανότητα των τουριστών, αλλά αυτούς τους τουρίστες έχουμε. Η Ρόδος είναι ένας προορισμός μαζικού τουρισμού και πρέπει να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις αυτού του κόσμου.

Καλό θα είναι να διατηρούμε τις υπηρεσίες μας σε όσο πιο υψηλά επίπεδα γίνεται με ευγένεια και χαμόγελο. Κι ελπίζω κάθε χρόνο να βελτιωνόμαστε στον τομέα αυτόν.

Ο Οκτώβριος ήταν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών και ο Νοέμβριος απ’ ό,τι βλέπω, θα πάει εξίσου καλά, όχι μόνο λόγω της μικρής επέκτασης της σεζόν μέχρι τα μέσα του μήνα, αλλά και λόγω των κρουαζιερόπλοιων, καθώς κάποια έρχονται στο λιμάνι μας αντί να πάνε στο Ισραήλ και την Αίγυπτο λόγω του πολέμου. Ελπίζω να τελειώσει γρήγορα εκεί ο πόλεμος!

Κάποιες αφίξεις πλοίων έχουμε λόγω της κατάστασης στη Μέση Ανατολή αλλά αν αργήσει να τελειώσει ο πόλεμος στο Ισραήλ θα έχουμε κι εμείς πρόβλημα του χρόνου.

Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών αλλά συνήθως αν τα πλοία δεν μπορούν να πάνε στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, οι εταιρείες δεν τα στέλνουν στη Ρόδο, αλλά μένουν σε Μύκονο, Σαντορίνη ή Κρήτη και γυρίζουν λόγω των καυσίμων. Ελπίζουμε να τελειώσει γρήγορα αυτή η ιστορία».

Για τη φωτιά του Ιουλίου
Με την ευκαιρία αναφέρθηκε και στη φωτιά του περασμένου Ιουλίου που προκάλεσε μεγάλες ζημιές στο νησί μας, καθώς και στη δράση που έχει αναλάβει το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου μετά το γεγονός αυτό.

«Η φωτιά του Ιουλίου μάς επηρέασε για ένα πολύ μικρό διάστημα. Οι φορείς ανταποκρίθηκαν γρήγορα, τα αντανακλαστικά ήταν σημαντικά και αντιστρέψαμε γρήγορα την ιδέα που είχαν τα μέσα ενημέρωσης για τη Ρόδο ανά την Ευρώπη. Οι επισκέπτες μας συνειδητοποίησαν ότι είμαστε ένας ασφαλής προορισμός και μέσα σε δύο εβδομάδες είχαμε ανακάμψει.

 

Ακόμα και σήμερα, μας ρωτάνε για τη φωτιά οι επισκέπτες μας και τους μιλάμε για τους εθελοντές και την προσπάθεια όλων για το γεγονός ότι δεν είχαμε θύματα. Η Ρόδος προχώρησε, πρέπει όμως τώρα ν’ ανανεώσουμε τη φύση, να φροντίσουμε το περιβάλλον.

Εμείς συγκεντρώσαμε από δωρεές φίλων και παλιών επισκεπτών ένα ποσό 15.000 ευρώ το οποίο διαθέτουμε σε διάφορους φορείς που συμμετείχαν στην κατάσβεση της φωτιάς.

Έχουμε αγοράσει μηχανήματα, φαρμακευτικό υλικό και τροφή για τα ελάφια. Μάλιστα, σε συνεννόηση με την ΚοινΣΕπ για τη φύση» αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε μία μεγάλη έκταση που θα μας υποδείξει ο σύλλογος και θα φυτέψουμε εκεί δέντρα τα οποία εμείς οι ίδιοι θα φροντίσουμε.

Το κάθε δέντρο θα μπορούμε να το εντοπίζουμε με έναν QR code μέσω του google maps και θα το βλέπουμε να μεγαλώνει. Θα πάρει το όνομα μελών του Σωματείου μας που δεν είναι πια στη ζωή» δήλωσε ο κ. Σαλαχούρης.

Τέλος, σε ερώτηση για τη νέα τουριστική περίοδο απάντησε ότι δεν έχει κάποια πληροφόρηση αλλά ελπίζει να είναι μία καλή σεζόν. Όπως είπε, όλοι οι οιωνοί μάς οδηγούν σε μία πολύ καλή σεζόν και τα κρουαζιερόπλοια επίσης θα είναι αρκετά αν τελειώσει γρήγορα ο πόλεμος στο Ισραήλ.

Παράνομες ξεναγήσεις
Με την ευκαιρία αναφέρθηκε και στα προβλήματα του κλάδου, το βασικότερο από τα οποία είναι οι παράνομες ξεναγήσεις. «Η ΠΥΤ η τοπική περιφερειακή υπηρεσία του υπουργείου Tουρισμού δε μας βοηθά. Είναι η άμεση υπεύθυνη για την προστασία του επαγγέλματός μας αλλά παρ’ όλα αυτά, καμία απολύτως βοήθεια δεν είχαμε φέτος το καλοκαίρι. Αντίθετα, ακόμα και καταγγελίες που στείλαμε δεν έχουν ευδοκιμήσει ακόμα.

Είναι θέμα υποστελέχωσης ή είναι θέμα αδράνειας; Δε γνωρίζω. Αλλά δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα και οι παράνομοι καθημερινά είναι μπροστά μας. Δεν μπορούμε να τους αγγίξουμε. Ξεναγούν μπροστά μας και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Ούτε και η Αστυνομία μπορεί να κάνει κάτι αν δεν παρευρίσκεται υπάλληλος της ΠΥΤ.

Είναι έξι οι υπάλληλοι αλλά και η σχέση μας με το υπουργείο Tουρισμού δεν είναι καλή. Δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να συναντήσουμε ούτε την υπουργό ούτε την υφυπουργό Tουρισμού.

Δεν ξέρω αν θα αλλάξει κάτι. Δυστυχώς ο Έλληνας ξεναγός σε έναν τόπο που παράγει πολιτισμό δεν προστατεύεται από το ίδιο το υπουργείο Τουρισμού στο οποίο ανήκει» είπε.

Τα προβλήματα στη Λίνδο
Σύμφωνα με τον κ. Σαλαχούρη, παραμένουν και τα προβλήματα στη Λίνδο, παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν πριν τη φετινή σεζόν με αποτέλεσμα να δηλώνει ότι προσπαθούν μόνοι τους ως Σωματείο να τα αντιμετωπίσουν.

Όπως είπε, βρίσκονται σε συνεννόηση με τον ΟΔΑΠ από πέρυσι, ο οποίος θέλει να αξιοποιήσει τον χώρο ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα καθώς υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση, επικινδυνότητα στο μονοπάτι αλλά και ο συνωστισμός συνεχίζεται με ουρές αναμονής.

«Είχαμε μία υπόσχεση στην αρχή της σεζόν από την Αρχαιολογία, ότι θα φροντίσουν για προστατευτικό κιγκλίδωμα. Αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα, δεν ξέρω καν αν γίνεται μελέτη, δεν έχω ενημέρωση.

Τον Ιούνιο, ο ΟΔΑΠ με ενημέρωσε, ότι έχουν δύο αυτόματους πωλητές για e-ticket, σαν ΑΤΜ με οθόνες, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο να προαγοράζεται το εισιτήριο από την πλατεία ή από άλλον χώρο, ώστε ανεβαίνοντας πάνω να μη χρειάζεται να περιμένουν οι επισκέπτες στην ουρά.

Για εμάς, είναι σοβαρό πρόβλημα. Είχαμε βρει μία θέση στην πλατεία Λίνδου δίπλα στο κιόσκι πληροφοριών, την οποία είχε εγκρίνει τεχνικός του ΟΔΑΠ που ήρθε στη Ρόδο. Έπρεπε να δοθεί όμως έγκριση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Η Επιτροπή συνεδρίασε αλλά δεν το ενέκρινε ποτέ. Προσπάθησα να μιλήσω με τον πρόεδρό της τον κ. Δράκο, του άφησα μήνυμα όμως δε μου απάντησε ποτέ. Δεν έμαθα ποτέ γιατί δεν πέρασε ένα τόσο σημαντικό θέμα για τους τουρίστες της Λίνδου και μετά από λίγο καιρό είδα μία ανακοίνωση του κ. Δράκου για ανάπλαση της πλατείας Λίνδου.

Παρουσιάστηκε χωρίς να μιλήσει με κανέναν επαγγελματία. Εμάς δεν μας ρώτησε κανείς για το θέμα και ούτε προβλέφθηκε να μπουν αυτόματοι πωλητές στην πλατεία για εισιτήρια. Κινδυνεύουμε να τους χάσουμε... θα τους βάλουν αλλού. Αναζητούμε όμως ένα άλλο σημείο, μήπως και μπορέσουμε να βάλουμε τον έναν κάπου αλλού.

Γίνονται ενέργειες δίχως να ρωτούν τους επαγγελματίες του χώρου. Μας πηγαίνουν πίσω αυτές οι ενέργειες και όχι μπροστά.

Πέντε χρόνια χωρίς αρωγή από κανένα φορέα γι’ αυτόν τον σημαντικό τόπο που προσφέρει στην οικονομία του νησιού. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει μόνο εμείς να ασχολούμαστε με την προσβασιμότητα του χώρου και τα προβλήματα της Λίνδου!» κατέληξε ο πρόεδρος των ξεναγών.

Διαβάστε ακόμη

Γερμανικός τουρισμός: 9-12% κάτω οι τιμές των πακέτων διακοπών σε Ρόδο, Κρήτη και Κω στα last minute

Τουριστική προβολή της Ρόδου και της Κω

Κρουαζιέρα: Zητείται νέο εθνικό σχέδιο

Στρατηγική για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος

Συνάντηση του Προέδρου Γιάννη Παπαβασιλείου και αντιπροσωπείας της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου με το Δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη

52 κρουαζιερόπλοια πρόκειται να καταπλεύσουν τον Ιούλιο στη Ρόδο

Τουρκική... απόβαση στα ελληνικά νησιά | Πάνω από 50.000 Τούρκοι σε λίγες ημέρες

Δεν θα χάσουν τις διακοπές τους στη Ρόδο οι Τούρκοι τουρίστες