Φλας στο παρελθόν,1963: Έληξε το διεθνές συνέδριον του προσκοπικού προχθές
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 496 ΦΟΡΕΣ
Εν Ρόδω Τρίτη 20 Αυγούστου 1963
Αριθ. Φύλλου 3712
ΕΛΗΞΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΧΘΕΣ
Έληξε προχθές την εσπέραν το 19ον Παγκόσμιο Προσκοπικόν Συνέδριον, το οποίον συνήλθεν από της παρεθούσης Δευτέρας εις Ρόδον.
Κατά την προχθεσινήν απογευματινήν συνεδρίασιν ενεκρίθησαν διάφορα ψηφίσματα και ελήφθησαν αποφάσεις επί θεμάτων της διεθνούς προσκοπικής κινήσεως. Μεταξύ άλλων απεφασίσθη όπως το 20όν Προσκοπικόν Συνέδριον πραγματοποιηθή εις το Μεξικό, το προσεχές δε Τζάμπορη απεφασίσθη να λάβη χώραν εις τας Ηνωμένας Πολιτείας με συμμετοχήν 50.000 προσκόπων.
Από της πρωΐας χθες ήρχισεν η αναχώρησις των συνέδρων διά τας χώρας των μέσω Αθηνών. Εις το Συνέδριον είχον μετάσχει, ως γνωστόν πολυμελείς και ολιγομελείς αντιπροσωπείαι από 66 χώρας εξ όλων των ηπείρων.
ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΩΝ
Προηγουμένως εγένετο ψηφοφορία διά την ανάδειξιν 4 νέων μελών του συμβουλίου της Παγκοσμίου Προσκοπικής Επιτροπής δεδομένου ότι εξήλθον αντίστοιχα μέλη άλλων χωρών των οποίων έληξε η θητεία. Τα εκλεγέντα νέα κράτη-μέλη του Συμβουλίου είναι η Γαλλία, το Πακιστάν, η Νιγηρία και το Μεξικόν.
Μεταξύ των εξελθόντων μελών ήτο και ο κ. Δημ. Αλεξάτος Γενικός Έφορος Προσκόπων Ελλάδος, ο οποίος προήδρευσεν το Σάββατον της τελευταίας συνεδριάσεως της Παγκοσμίου Επιτροπής, εις την οποίαν συνεπλήρωσεν ως κτικόν μέλος 6ετίαν. Ο κ. Αλεξάτος παρέμεινεν ως μέλος της διεθνούς επιτροπής εκπαιδεύσεως βαθμοφόρων.
Επί τη λήξει του Συνεδρίου ο πρόεδρος αυτού Αυστραλός κ. Νίκολς και ο Αρχηγός της κατασκηνώσεως του Τζάμπορη κ. Αλεξάτος απέστειλαν τηλεγράφημα προς την Α.Β.Υ. τον Διάδοχον Κωνσταντίνον Αρχιπρόσκοπον της Ελλάδος και Επίτιμον Πρόεδρον του 19ου Παγκοσμίου Προσκοπικού Συνεδρίου εις το οποίον μεταξύ των άλλων αναφέρονται τα εξής:
«Οι εκπρόσωποι των χωρών οίτινες έλαβον μέρος εις το 11ον Παγκόσμιον Τζάμπορη και το παρόν συνέδριον, θα διατηρήσουν πάντοτε ζωηρώς εις την μνήμην των το έξοχον Υψηλόν σας παράδειγμα αφοσιώσεως εις τον προσκοπικόν δεσμόν, ο οποίος με την Υψηλήν σας παρουσίαν μεταξύ μας και την Υμετέραν έμπνευσιν ωφελήθη ανεκτιμήτως».
Επίσης ευχαριστήρια τηλεγραφήματα απεστάλησαν εις τον Πρόεδρον της Κυβερνήσεως κ. Π. Πιπινέλην και τον υπουργόν της Παιδείας κ. Χρ. Στράτον εις τα οποία τονίζεται ότι οι σύνεδροι θα αναχωρήσουν εξ Ελλάδος με τας αρίστας των εντυπώσεων διά την παραμονήν των εις Μαραθώνα και Ρόδον.
Δι ενεργειών του κ. Κωτιάδη
ΓΕΩΤΡΥΠΑΝΟΝ ΕΤΟΙΜΟΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΗΝ
Εν συνεχεία εις Μεγίστην και Χάλκην
Παρελήφθη εις Ρόδον ένα εκ των τελειοτέρων γεωτρυπάνων, το οποίον κατόπιν ενεργειών του βουλευτού κ. Κωτιάδη, απεστάλη ενταύθα εκ Θηβών.
Το εν λόγω γεωτρύπανον είναι έτοιμον προς αποστολήν εις Σύμην διά την διενέργειαν γεωτρύσεως, ευθύς ως ο Δήμαρχος της νήσου κ. Νικητιάδης ειδοποιήση ότι έχει ετοιμασθή η οδός προσπελάσεως.
Μετά την γεώτρησιν εις Σύμην το γεωτρύπανον θα σταλή εις Μεγίστην και ακολούθως εις Χάλκην, προς απόφραξιν της καλυφθείσης εκ χωμάτων γεωτρήσεως.
Εξ άλλου μετά τα Μαριτσά, έτερον γεωτρύπανον, θα σταλή εις Ασκληπειό.
Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΙΣ ΤΗΣ ΡΟΔΙΑΚΗΣ ΔΙΑ ΤΟΝ Β. ΜΟΣΚΟΒΗ
Εξαιρετικήν επιτυχίαν εσημείωσεν η πραγματοποιηθείσα χθες την εσπέραν, πρωτοβουλίαν της «Ροδιακής» και με την ευγενή συμπαράστασιν του Γκράντ Οτέλ συγκέντρωσις πνευματικών ανθρώπων της Ρόδου προς τιμήν του Βασίλη Μοσκόβη.
• Κατά την συγκέντρωσιν εξήρθη το έργον του Β. Μοσκόβη.
• Εις συζήτησιν απεφασίσθη η έκδοσις περιοδικού, ο Δήμαρχος δε κ. Πετρίδης υπεσχέθη ότι ο Δήμος θα διαθέτη 50.000 δρχ. ετησίως.
• Μετά την συνομιλίαν προσεφέρθησαν αναψυκτικά.
• Λεπτομέρεια θα δημοσιευθούν αύριον.


Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News