Επιστρεπτέα προκαταβολή: Ποιοι κινδυνεύουν να επιστρέψουν το 100% του κρατικού δανείου

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Ποιοι κινδυνεύουν να επιστρέψουν το 100% του κρατικού δανείου

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Ποιοι κινδυνεύουν να επιστρέψουν το 100% του κρατικού δανείου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 572 ΦΟΡΕΣ

Ο χρόνος «τρέχει» για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που ενισχύθηκαν την περίοδο της πανδημίας μέσω των κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής αλλά «ξέχασαν» στη συνέχεια να υποβάλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Η διορία που τους έχουν δώσει το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ για την υποβολή των δικαιολογητικών, λήγει στις 31 Αυγούστου 2022.

Όσοι δεν προλάβουν και χάσουν τη συγκεκριμένη προθεσμία, τότε θα κληθούν να επιστρέψουν στο κράτος το 100% της ενίσχυσης που έλαβαν και μάλιστα εφάπαξ και με τόκο. Και αυτό γιατί η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών αποτελεί έναν από τους όρους χορήγησης των κρατικών δανείων.

Τι πρέπει να γνωριζουν
Η υποβολή των δικαιολογητικών γίνεται μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ mybusinessSupport ενώ επιχειρήσεις και επαγγελματίες που έλαβαν τα ποσά της ενίσχυσης θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Στις 31 Αυγούστου 2022 εκπνέει η προθεσμία πληρωμής της δεύτερης δόσης της επιστρεπτέας προκαταβολής. Συνολικά, η οφειλή του κρατικού δανείου εξοφλείται σε 96 άτοκες δόσεις.

Σε περίπτωση που τα προς επιστροφή ποσά βεβαιώθηκαν μετά την 25η Ιουλίου 2022, η πρώτη και η δεύτερη μηνιαία δόση θα πρέπει να καταβληθούν έως την 31η Αυγούστου 2022.
Μέχρι 31 Αυγούστου 2022 έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν εφάπαξ την οφειλή προκειμένου να κερδίσουν έξτρα έκπτωση 15% οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες για τους οποίους το εκκαθαριστικό της επιστρεπτέας προκαταβολής εκδόθηκε και αναρτήθηκε στον λογαριασμό τους στο Taxisnet μετά τις 25 Ιουλίου 2022.

Δεν ισχύει η επιπλέον έκπτωση 15% σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης της επιστρεπτέας προκαταβολής για τους φορολογούμενους που η οφειλή βεβαιώθηκε μετά τις 25 Ιουλίου 2022 και υπέβαλαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μετά τη συγκεκριμένη προθεσμία, δηλαδή μετά τις 25 Ιουλίου.

Εφόσον τηρήθηκε η ρήτρα διατήρησης εργαζομένων που προβλεπόταν σε κάθε κύκλο επιστρεπτέας προκαταβολής και οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, επιχειρήσεις και επαγγελματίες επιστρέφουν τα εξής ποσά:
α) Για επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 και έχουν θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019, σε:

• 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των ακαθάριστων εσόδων του 2020 της επιχείρησης ξεπερνά το 70% σε σχέση με το 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημίες προ φόρων ή
• 33,3% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των ακαθάριστων εσόδων του 2020 της επιχείρησης ανέρχεται τουλάχιστον σε 30% και ως 70% σε σχέση με το 2019 και παρουσιάζει ζημίες προ φόρων ή – 50% της ενίσχυσης, για όλες τις λοιπές επιχειρήσεις.

β) Για νέες επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 ή για επιχειρήσεις που άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ή έχουν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα το 2019, σε:

• 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των ακαθάριστων εσόδων του 2020 της επιχείρησης ξεπερνά το 30% σε σχέση με τα έσοδα του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημίες προ φόρων ή
• 33,3% της ενίσχυσης, για όλες τις λοιπές επιχειρήσεις.

Για επιχειρήσεις που δεν έχουν υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά ή δεν έχουν τηρήσει τη ρήτρα διατήρησης εργαζομένων που προβλεπόταν σε κάθε κύκλο επιστρεπτέας προκαταβολής, η ενίσχυση επιστρέφεται στο 100% εφάπαξ και εντόκως, χωρίς τη δυνατότητα έκπτωσης.

Πηγή: έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Διαβάστε ακόμη

Κ. Πιερρακάκης: Νέο πλαίσιο για τα κόκκινα δάνεια με αυστηρότερους κανόνες για servicers και πλειστηριασμούς

Συντάξεις: Ποιοι θα δουν την έκτακτη ενίσχυση των 400 ευρώ και πότε θα καταβληθεί

ΑΑΔΕ: Τα έξι μεγάλα ραντεβού με την εφορία τον Οκτώβριο για ΚΑΔ, ΦΠΑ και POS

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 9 Οκτωβρίου

Το ρεύμα άντεξε το σοκ του αερίου – Οι ΑΠΕ και οι μπαταρίες αλλάζουν την αγορά

Κυριάκος Πιερρακάκης: «Προστατεύουμε τους συνεπείς οφειλέτες. Όσοι παραβιάζουν τους κανόνες θα λογοδοτούν»

Οι πληρωμές της εβδομάδας: Συντάξεις, εφάπαξ και επιδόματα ΔΥΠΑ

Επιστροφή ενοικίου: Πότε θα πληρωθούν οι δικαιούχοι - Όσα πρέπει να γνωρίζετε