Χωρίς φόρο έως 150.000 ευρώ που δίνονται ως γονικές παροχές για πρώτη κατοικία

Χωρίς φόρο έως 150.000 ευρώ που δίνονται  ως γονικές παροχές  για πρώτη κατοικία

Χωρίς φόρο έως 150.000 ευρώ που δίνονται ως γονικές παροχές για πρώτη κατοικία

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 657 ΦΟΡΕΣ

Αφορολόγητα είναι τα χρηματικά ποσά έως 150.000 ευρώ που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους τόσο για την αγορά πρώτης κατοικίας όσο και για την εξόφληση των δανείων της κατοικίας αυτής. Στη περίπτωση, ωστόσο, γονικών παροχών χρηματικών ποσών για ανέγερση οικοδομής σε οικόπεδο το οποίο απέκτησε το παιδί με απαλλαγή πρώτης κατοικίας προβλέπεται φόρος 10% από το πρώτο ευρώ.

Αυτό προβλέπει εγκύκλιος του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή στην οποία δίνονται διευκρινίσεις για το νέο καθεστώς που ισχύει στις γονικές παροχές από 31.7.200. Υπενθυμίζεται ότι με τις νέες διατάξεις, καθιερώθηκε μηδενική φορολογική επιβάρυνση για δωρεά χρηματικών ποσών έως 150.000 ευρώ από γονείς σε παιδιά για αγορά πρώτης κατοικίας, ενώ για υψηλότερα ποσά προβλέπονται κλιμακωτοί φορολογικοί συντελεστές από 1% έως 10%.

Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο του Γ. Πιτσιλή διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
- Για τις δωρεές/γονικές παροχές, στις οποίες ο φόρος υπολογίζεται με βάση τη φορολογική κλίμακα, δηλαδή εφαρμόζεται αφορολόγητο όριο έως 150.000 ευρώ, ισχύει ο θεσμός του συνυπολογισμού των προγενέστερων δωρεών/γονικών παροχών.

- Η υπαγωγή στη φορολόγηση με βάση τη φορολογική κλίμακα των γονικών παροχών (αφορολόγητο 150.000 ευρώ) αφορά τα χρηματικά ποσά που παρέχονται μετά την έναρξη ισχύος της ρύθμισης, ανεξάρτητα αν η αγορά και η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας έλαβε χώρα σε προγενέστερο της ισχύος του νόμου χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι καλύπτει τίμημα που καταβάλλεται (εφάπαξ ή τμηματικά) σε χρόνο μεταγενέστερο της 31.7.2020. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που τα χρηματικά ποσά αποδεδειγμένα παρέχονται για την εξόφληση δόσεων δανείου που χορηγήθηκε για τη συγκεκριμένη αγορά πρώτης κατοικίας που έτυχε της απαλλαγής.

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Τα έξι μεγάλα ραντεβού με την εφορία τον Οκτώβριο για ΚΑΔ, ΦΠΑ και POS

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 9 Οκτωβρίου

Το ρεύμα άντεξε το σοκ του αερίου – Οι ΑΠΕ και οι μπαταρίες αλλάζουν την αγορά

Κυριάκος Πιερρακάκης: «Προστατεύουμε τους συνεπείς οφειλέτες. Όσοι παραβιάζουν τους κανόνες θα λογοδοτούν»

Οι πληρωμές της εβδομάδας: Συντάξεις, εφάπαξ και επιδόματα ΔΥΠΑ

Επιστροφή ενοικίου: Πότε θα πληρωθούν οι δικαιούχοι - Όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΚΤΕΟ: Ψηφιακό «κόσκινο» και πρόστιμα 400 ευρώ για τα ανασφάλιστα οχήματα

Δίπλωμα οδήγησης: Τι ισχύει με την ανανέωση και ποιοι πρέπει να παραδώσουν το παλιό ροζ χάρτινο