Τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης σε τριακόσια νοικοκυριά
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1298 ΦΟΡΕΣ
Διανεμήθηκαν χθες από τον δήμο Ρόδου
Την έμπρακτη στήριξή του στις πλέον ευπαθείς ομάδες των συμπολιτών μας, που αριθμούν περί τα τρακόσια νοικοκυριά και πάνω από χίλιους ωφελούμενους σε όλο το νησί, έδειξε χθες ο Δήμος της Ρόδου μοιράζοντας τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, δαπανώντας ένα κονδύλι της τάξεως των εξήντα χιλιάδων ευρώ.
Από τις 9:00 το πρωί έως και τις 3:00 το απόγευμα της χθεσινής ημέρας, στην αίθουσα του Ροδινιού, οι συμπολίτες μας αυτοί, μόνο από την πόλη της Ρόδου, προσέρχονταν κατά ομάδες για να παραλάβουν αυτά τα είδη πρώτης ανάγκης που δίνονταν ονομαστικά. Και αν οι ωφελούμενοι της πόλης της Ρόδου έπρεπε να έρθουν στο Ροδίνι για να τα παραλάβουν, τηρώντας τα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό, εκείνοι που βρίσκονται και στο τελευταίο χωριό του νησιού δεν χρειάστηκε να το κάνουν αυτό αφού οι αρμόδιες υπηρεσίες φρόντισαν να τα αφήσουν στην πόρτα τους πηγαίνοντάς τα οι ίδιοι.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, οι ωφελούμενοι της συγκεκριμένης δράσης στήριξης από τον Δήμο της Ρόδου είναι 300 νοικοκυριά σε όλο το νησί, δηλαδή περίπου 1.000 με 1.100 άτομα που ανήκουν σε ομάδες ακραίας φτώχειας. Η προσφορά έγινε με ιδίους πόρους του Δήμου, δηλαδή τα είδη αυτά τα αγόρασε ο Δήμος και δεν έχει καμία σχέση με το γνωστό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΤΕΒΑ. Δηλαδή, ο Δήμος της Ρόδου, στο πλαίσιο της πανδημίας του κορωνοϊού μοιράζει αυτά τα είδη πρώτης ανάγκης σε ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας, δηλαδή σε αστέγους, κακοποιημένες γυναίκες, άτομα με αναπηρίες αλλά και άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα συνδυαστικά, δηλαδή εκείνους που αποτελούν τις πλέον ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού της Ρόδου.

Ανάμεσα σε αυτούς, ωφελούμενοι είναι όλοι οι ΡΟΜΑ πάνω στο νησί, δηλαδή 106 νοικοκυριά (σ.σ. 67 στο Καρακόνερο, 13 στους Αγίους Αποστόλους και στα αμπέλια ΚΑΪΡ και 11 σε Κρεμαστή και Ιαλυσό).
Όσον αφορά το τι περιλαμβάνει αυτή η στήριξη, πρόκειται για 28 διαφορετικά προϊόντα, αρκετά από τα οποία μάλιστα δεν έχουν δοθεί ποτέ μέχρι σήμερα με το ΤΕΒΑ.
Πρώτα-πρώτα, εκεί που έδωσαν πολύ μεγάλη βάση ήταν στα καθαριστικά, λόγω της πανδημίας βέβαια. Έτσι, έχουν εφοδιάσει τους ωφελούμενους με σαπούνια ρούχων και χεριών, αφρόλουτρα, σαμπουάν, χαρτί υγείας κτλ. Εξυπακούεται ότι δόθηκαν πάρα πολλά τρόφιμα στους συμπολίτες μας αυτούς και, μάλιστα, οι αρμόδιοι του Δήμου τα υπολόγισαν έτσι ώστε να μπορούν να διαρκέσουν ενάμιση μήνα περίπου.
Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Ζυμαρικά, ρύζι, φασόλια, φακές, λάδι, αβγά, κρέας, κιμάς, κοτόπουλο, ζαμπόν, τυρί του τοστ, φρυγανιές, μπισκότα, τσάι, γάλα, ζάχαρη, αλεύρι. Φρόντισαν επίσης να καλύψουν και τις ανάγκες των παιδιών με κρέμες, μωρομάντιλα κτλ.
Όσο για το πώς οργανώθηκε η όλη επιχείρηση, μια και χρειαζόταν να επιδειχθεί επιπλέον προσοχή λόγω της πανδημίας, καταρχάς πραγματοποιήθηκε μόλις σε μία ημέρα και στην ουσία μέσα στις ώρες αυτές μοίρασαν είκοσι δύο μεγάλες παλέτες με τρόφιμα.
Την ευθύνη της όλης οργάνωσης είχε βέβαια η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου, υπό την εποπτεία του Αντιδημάρχου Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής κ. Γιώργου Τριάντου, ωστόσο η προσπάθεια έτυχε μεγάλης στήριξης από τη Διεύθυνση Προσχολικής Αγωγής μιας και αυτή τη στιγμή οι παιδικοί σταθμοί είναι κλειστοί οπότε κάποια άτομα ήρθαν και τους βοήθησαν. Χαρακτηριστικό, πάντως, είναι ότι βοήθεια στη διανομή προσέφεραν ακόμα και οι ίδιοι οι ωφελούμενοι των προγραμμάτων, κάποιοι από τους οποίους βρέθηκαν εκεί για ώρες και βοηθούσαν. Αυτό γίνεται επειδή οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν τη λογική όχι μόνο να παρέχουν αλλά και οι ίδιοι οι ωφελούμενοι να μπορούν να ανταποδίδουν αυτό που τους παρέχουν. Έτσι, έχουν βάλει αρκετούς ωφελούμενους σ’ αυτή τη διαδικασία, να βοηθούν εθελοντικά δηλαδή, και μετά παίρνουν και τα τρόφιμα που τους αντιστοιχούν, κάτι που θεωρείται πολύ σημαντικό. Σημαντική είναι, βέβαια, και η συνδρομή των στελεχών του «Βοήθεια στο Σπίτι», που επίσης είναι μία δομή του Δήμου.
Μάλιστα, τα στελέχη του «Βοήθεια στο Σπίτι» είναι εκείνα που ανέλαβαν να μεταφέρουν τα τρόφιμα στα σπίτια των ωφελούμενων, μέχρι και στα πιο απομακρυσμένα χωριά, όπου χτυπούσαν το κουδούνι και άφηναν τις κούτες έξω από τις πόρτες τους.
Όσον αφορά την πόλη, σε όλους που έρχονταν στο Ροδίνι, το πρώτο που έκαναν οι αρμόδιοι ήταν να τους δώσουν μάσκες, γάντια και αντισηπτικό και επίσης τους μοίραζαν ενημερωτικά φυλλάδια. Χώρισαν όλους τους ωφελούμενους κατά ομάδες, αυτοί έπαιρναν αριθμό προτεραιότητας ανά ώρα, με μάξιμουμ εξυπηρέτησης πενήντα άτομα την ώρα, και εξυπηρετούσαν μόνο αυτά.
Εκτός, όμως, από τη χθεσινή, πολύ σημαντική, δράση, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να προχωρήσει το ΤΕΒΑ αφού έχουν εγκριθεί περίπου 500 χιλιάδες ευρώ σε τρόφιμα και από τον Δήμο βρίσκονται στη διαδικασία να βγάλουν «στον αέρα» τον ανοιχτό, διεθνή, διαγωνισμό προκειμένου να πάρουν προϊόντα. Μάλιστα, με προτροπή του Αντιδημάρχου θα βάλουν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Υπενθυμίζεται ότι ωφελούμενοι του ΤΕΒΑ είναι όσοι παίρνουν το επίδομα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, όσοι δηλαδή βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας.
Ο κ. Τριάντος
Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, η χθεσινή δράση είναι μία συνέχεια της προηγούμενης φάσης που ξεκίνησε το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και τώρα συνεχίζεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης των αδύναμων οικονομικά συμπολιτών μας και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων για την παροχή ειδών πρώτης ανάγκης και τροφίμων. Αυτό έγινε πράξη με μεγάλη προσπάθεια και με τη συμβολή τόσο του Δημάρχου, κ. Αντώνη Καμπουράκη, όσο και των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του Δήμου, της Γενικής Γραμματέας, του Γραφείου Προμηθειών και άλλων παραγόντων που συνέβαλαν ώστε να την κάνουν πραγματικότητα. Και δήλωσε ο κ. Τριάντος:
«Ήταν μία προσπάθεια για την οποία χρειάστηκε να εργαστούν πάρα πολλοί, πολλά άτομα, και θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσω από καρδιάς όλο το προσωπικό της Διεύθυνσης Υγείας και Πρόνοιας, όλο το προσωπικό του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας, το Επιχειρησιακό Κέντρο το οποίο στήσαμε κατά την περίοδο της επιδημίας στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής, τα Προσχολικά τμήματα τα οποία και αυτά ήρθαν για συνδρομή προς εμάς, όλους τους εθελοντές οι οποίοι προσήλθαν και προσέφεραν τις υπηρεσίες τους και ωφελούμενους από διάφορες δομές της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής, που και αυτοί ήρθαν μέσω του Κέντρου Κοινότητας να προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους. Και πιστεύω ότι με αφορμή αυτόν τον κορωνοϊό και τις συνέπειες οι οποίες ακόμη δεν έχουν εκδηλωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. θα πρέπει να σχεδιάσουμε ποια θα είναι τα επόμενα βήματά μας και θα πρέπει να δούμε ποια θα είναι και η πολιτική μας από εδώ και πέρα».

Σχετικά με το ότι η δράση αυτή έγινε από ιδίους πόρους του Δήμου και οι ανάγκες που έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν στο νησί, ο Αντιδήμαρχος είπε ότι όντως όλο αυτό το κόστος το επωμίστηκε ο Δήμος μέσα από τα κονδύλια που τους παρασχέθηκαν μέσω της ΠΝΠ για την επιδημία. Επεσήμανε, όμως, ότι δεν μπορούν να αγνοήσουν και την προσφορά όλων εκείνων των εθελοντών, είτε μεμονωμένων ατόμων, είτε επιχειρήσεων είτε άλλων κοινωνικών ομάδων που πάντα κατά τη διάρκεια των εορτών βοηθούν το συσσίτιο του Δήμου και όπου υπάρχει ανάγκη, κάτι που τους κάνει να έχουν ένα αίσθημα αυξημένης ευθύνης όσο αφορά στην ανταπόδοση για την προσφορά τους.
Επίσης, ο κ. Τριάντος δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι ακόμη δεν έχουν φανεί σε όλη τους την έκταση οι συνέπειες από την επιδημία, η οικονομική κρίση που υπάρχει αυτή τη στιγμή και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Και μάλιστα όχι μόνο οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες αλλά και εκείνες που το προηγούμενο διάστημα μπορούσαν και εξασφάλιζαν ένα ανεκτό βιοτικό επίπεδο και τώρα, με την ανεργία που επικρατεί, ουδείς γνωρίζει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα, γι’ αυτό πρέπει και από την πλευρά τους να σχεδιάσουν τις πολιτικές για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Κλείνοντας, ο Αντιδήμαρχος δεν παρέλειψε να πει ότι έγινε μία μεγάλη προσπάθεια από το Δήμο για να εξασφαλίσει αυτό το κονδύλι το οποίο πιστεύουν ότι θα δώσει μία σημαντική ανακούφιση, έστω και προσωρινή, στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Μία τέτοια ομάδα είναι και οι ΡΟΜΑ και με αφορμή κάποια ερωτήματα που δέχθηκε ο ίδιος το τελευταίο διάστημα για τη μέριμνα σχετικά με αυτούς τους συμπολίτες μας, για ακόμα μία φορά είπε ότι συνεχίζουν και κάνουν αυτό που πρέπει και σύμφωνα με τα όσα επιβάλουν και οι ευρωπαϊκές πολιτικές. Όπως τόνισε, δεν υπάρχουν διαχωρισμοί αλλά ίση αντιμετώπιση και οι ίδιες ευαισθησίες προς όλον τον κόσμο που πραγματικά έχει ανάγκη και ο οποίος το δικαιούται. «Αυτοί οι οποίοι δικαιούνται να έχουν μία υποστήριξη και μία βοήθεια, φυσικά και θα την έχουν. Και όσοι ακόμη προκύψουν τις επόμενες ημέρες, μέσα από την κατάσταση η οποία διαμορφώνεται, για να έχουν μία βοήθεια, οποιουδήποτε είδους, και οι οποίοι τη δικαιούνται, φυσικά και εμείς θα είμαστε δίπλα τους αρωγοί και συμπαραστάτες», κατέληξε ο κ. Τριάντος.


Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News