Ρόδος: Πιέσεις για μειώσεις στα συμβόλαια δέχονται οι ξενοδόχοι
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1895 ΦΟΡΕΣ
Λόγω του έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει από άλλους μεσογειακούς προορισμούς
Με μειωμένες τιμές υπογράφουν συμβόλαια για την επόμενη τουριστική περίοδο ξενοδόχοι της Ρόδου, που δέχονται πιέσεις από τους τουρ οπερέιτορς, το τελευταίο διάστημα.
Οι μειώσεις κυμαίνονται από 10% και φτάνουν ακόμα και το 30% ανάλογα με το προϊόν που προσφέρει κάθε ξενοδοχειακή μονάδα, και ανάλογα με τη χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται οι συνεργάτες της στο εξωτερικό, κυρίως ως απόρροια του μεγάλου ανταγωνισμού που υπάρχει για το 2019 και λόγω των καταστάσεων που επικρατούν αυτή τη στιγμή.
Μάλιστα όπως δήλωσαν στη «Ροδιακή» κάποιοι από τους ξενοδόχους, οι πιέσεις ήρθαν από την πρώτη κιόλας μέρα της διεθνούς έκθεσης τουρισμού WTM στο Λονδίνο, κατά την οποία τους ζητήθηκε να μειώσουν τις τιμές των συμβολαίων τους για του χρόνου, είτε λόγω κάποιας στασιμότητας που καταγράφουν οι προκρατήσεις αυτό το διάστημα σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, είτε ακόμα και λόγω… καιρού που στην Ευρώπη είναι ανοιξιάτικος.
Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη αυτή προκαλεί προβληματισμό, που θα μεγαλώσει αν γενικευτεί το φαινόμενο. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν αποτελεί συνήθη τακτική όλων των πρακτόρων αλλά είναι όμως κάτι που παρατηρείται κάθε χρονιά. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που ξενίζει είναι ότι οι πιέσεις ασκούνται πολύ νωρίς και από πρακτορεία τα οποία δεν το συνήθιζαν.
![](http://www.rodiaki.gr/medias/2018/11/10/075d5b0b436483d7607deba4297bfdfa.jpg)
Σε γενικές γραμμές πάντως οι άνθρωποι που ασχολούνται αυτό το διάστημα με τις προκρατήσεις διαπιστώνουν ότι η εκκίνηση γίνεται από τα ποσοστά που είχαν καταγραφεί πέρσι όταν η Ρόδος είχε μία ανοδική τάση τότε, όμως δεν καταγράφεται κάτι το θεαματικό για φέτος, τουλάχιστον προς το παρόν.
Στην Αγγλία οι περισσότεροι είναι συγκρατημένοι καθώς περιμένουν το Brexit στις αρχές του χρόνου και τις επιπτώσεις του, αν και παρατηρείται σε κάποιο ποσοστό μία κινητικότητα με μικρά ποσοστά αύξησης που δίνει κάποια αισιοδοξία.
Η Γερμανία από την άλλη που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το νησί μας, φαίνεται ότι τα πάει καλύτερα, και ότι θα είναι πιο εύκολο να αποτυπωθεί μία καθαρή αύξηση πιο σύντομα.
Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι το ίδιο αισιόδοξα από τις Σκανδιναβικές χώρες που εμφανίζουν πτωτικές τάσεις μέχρι στιγμής κατ’ εκτίμηση σε διψήφιο ποσοστό.
Από την άλλη ο προορισμός μας είναι δημοφιλής, ποιοτικός, αλλά δεν παύει να είναι ακριβός. Το 2019 όλοι οι τουριστικοί προορισμοί της Μεσογείου θα είναι «ανοιχτοί» και μέσα σε αυτούς βρίσκονται οι μεγάλοι ανταγωνιστές μας, Τουρκία, Τυνησία και Αίγυπτος, χώρες για τις οποίες παρατηρείται αυτό το διάστημα ιδιαίτερα μεγάλη ροή προκρατήσεων.
Αυτό αντικειμενικά δυσκολεύει τα πράγματα, και κάνει τον ανταγωνισμό μεγαλύτερο αφού ισχύει η θεωρεία των «συγκοινωνούντων δοχείων» στον τουρισμό. Σύμφωνα με τους ξενοδόχους έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας για να καταφέρουμε να έχουμε μία αποδοτική σεζόν λόγω της ρευστότητα του τουριστικού προϊόντος. Γι’ αυτό τους διακατέχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά συστήνουν υπομονή, χωρίς υπερβολές και τυμπανοκρουσίες, αλλά και χωρίς καταστροφολογία.
Σε κάθε περίπτωση πιο ξεκάθαρη εικόνα θα έχουμε τον Ιανουάριο, με την τελική να έχει διαμορφωθεί το Μάρτιο, όταν κατά την έκθεση τουρισμού του Βερολίνου θα δοθούν και τα ακριβή στοιχεία για το 2019.
Πιο ακριβής θα είναι η προσέγγιση που θα γίνει όταν όμως ανακοινωθούν τα slots στα αεροδρόμια της χώρας μας δηλαδή οι χρονοθυρίδες των αεροπλάνων καθώς μόνο τότε θα γνωρίζουμε αν οι πτήσεις που μέχρι στιγμής διατηρούνται στα ίδια επίπεδα με πέρσι παραμείνουν ή αυξηθούν.