Ρόδος: Υπογράφονται συμβόλαια με αυξήσεις 2% έως 4% για την τουριστική περίοδο του 2017

Ρόδος: Υπογράφονται συμβόλαια με αυξήσεις 2% έως 4% για την τουριστική περίοδο του 2017

Ρόδος: Υπογράφονται συμβόλαια με αυξήσεις 2% έως 4% για την τουριστική περίοδο του 2017

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 413 ΦΟΡΕΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις τουρ οπερέιτορς και ξενοδόχων του νησιού

Σε εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο χρονικό διάστημα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ τουρ οπερέιτορς και ξενοδόχων της Ρόδου, για την υπογραφή συμβολαίων για την τουριστική περίοδο του 2017.

Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά των τουρ οπερέιτορς, γεγονός που ως ένα σημείο “προεξοφλεί” ότι το 2017 θα είναι καλή χρονιά.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ξενοδόχοι του νησιού ζητούν αυξήσεις κατά 7%-8% από τις φετινές τιμές εκτιμώντας ότι έτσι θα καλύψουν το κόστος από την αυξανόμενη φορολογία σε όλα τα επίπεδα.

Οι διαπραγματεύσεις είναι βέβαια σε εξέλιξη, αλλά απο την πλευράτους οι τουρ οπερέιτορ δίνουν αυξήσεις από 2% έως 4%.
Όπως έγινε γνωστό, ήδη έχουν υπογραφή αρκετά συμβόλαια για το 2017, αλλά οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν και τις επόμενες εβδομάδες.

Παραδοσιακά άλλωστε, τα συμβόλαια μεταξύ ξενοδόχων και τουρ οπερέιτορ κλείνουν αυτή την περίοδο και αποτελούν δείκτη για την εξέλιξη της σεζόν.
Το γεγονός μάλιστα ότι οι τουρ οπερέιτορς έσπευσαν σχετικά νωρίς για συζητήσεις και διαπραγματεύσεις αποτελεί στην ουσία ψήφο εμπιστοσύνης προς το ροδιακό τουρισμό.

Η ΦΕΤΙΝΗ ΣΕΖΟΝ
Σε ό,τι αφορά τη φετινή σεζόν, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι από περίπλοκη έως προβληματική.
Με βάση τους αριθμούς αφίξεων, υπάρχει αύξηση και τον Απρίλιο και το Μάιο, αλλά την ίδια ώρα οι πληρότητες στα περισσότερα ξενοδοχεία είναι χαμηλότερες απ’ ό,τι πέρυσι, ενώ στην αγορά η κατάσταση είναι απελπιστική.

Αυτό πιθανόν να οφείλεται στο ότι οι επισκέπτες πραγματοποιούν λιγότερες διανυκτερεύσεις (πράγμα πολύ πιθανό) ενώ λόγω all inclusive η κίνηση σε εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. έχει συρρικνωθεί απελπιστικά.
Όλοι πάντως προσδοκούν ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν καλύτερα μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.

ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Αίσθηση έχει προκαλέσει μελέτη της Eurobank που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την οποία τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των ξενοδοχείων ανέρχονται στο 49,5%.
Η χρηματοδότηση του κλάδου του τουρισμού κατά μέσο όρο παραμένει οριακά θετική τα τελευταία χρόνια προφανώς εξαιτίας του ειδικού βάρους που έχει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Η σύγκριση με τους υπόλοιπους κλάδους είναι καταλυτική.
Τα μη-εξυπηρετούμενα δάνεια αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για τις προοπτικές του Κλάδου Φιλοξενίας (NPE ratio: 49.5% έναντι 43.9% για το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων στα τέλη του 2015).

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων αναμένεται να οδηγήσει σε ταχύτερη αναδιάρθρωση των προβληματικών επιχειρήσεων και να ενισχύσει περαιτέρω την παροχή νέων πιστώσεων προς τις υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στην μελέτη για τις Ευκαιρίες, τις Προκλήσεις και τις Προοπτικές του ελληνικού τουριστικού κλάδου, την οποία εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης και Έρευνας Διεθνών Κεφαλαιαγορών της Eurobank και η οποία παρουσιάστηκε στο 1ο Συνέδριο Ελληνικού Τουρισμού που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Eurobank και του ΣΕΤΕ στις 2 Ιουνίου 2016. Συγγραφείς της μελέτης είναι οι: Δρ. Πλάτων Μονοκρούσος, Group Chief Economist, Δρ. Θεόδωρος Σταματίου, Senior Economist και Άννα Δημητριάδου, Economic Analyst.

Ειδικότερα, στο οικονομετρικό σκέλος της ανάλυσης μελετήθηκε η σχέση των τουριστικών εισπράξεων και αφίξεων στην Ελλάδα σε σχέση με μία σειρά παραγόντων που επηρεάζουν τη ζήτηση, όπως το κατά κεφαλήν εισόδημα και το ποσοστό ανεργίας στις χώρες προέλευσης, το σχετικό επίπεδο τιμών, η πραγματική συναλλαγματική ισοτιμία, το μεταφορικό κόστος, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα και η σύγκριση του γενικού επιπέδου τιμών ανάμεσα στην Ελλάδα και σε ανταγωνίστριες χώρες.

Προς το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν τριμηνιαία στοιχεία για την περίοδο 2005 έως 2015 από δεκατέσσερις χώρες προέλευσης που καλύπτουν το 68% των συνολικών εισπράξεων και το 47% των συνολικών αφίξεων.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης είναι ότι υποθέτοντας όλους τους άλλους παράγοντες σταθερούς, η επιδείνωση ενός από τους προσδιοριστικούς παράγοντες της διεθνούς ζήτησης των τουριστικών υπηρεσιών της Ελλάδας οδηγεί όχι μόνο σε πτώση των συνολικών εισπράξεων και αφίξεων αλλά και σε πτώση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα (και αντίστροφα).

Συνολικά, τα βασικά σημεία της ανάλυσης παρουσιάζονται συνοπτικά παρακάτω:
1. Το 2016 θα είναι ακόμη μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Αν και τα στοιχεία του 1ου τριμήνου δημιουργούν κάποιες επιφυλάξεις ως προς την επίτευξη των αρχικών στόχων για μικρή αύξηση των εισπράξεων και των αφίξεων το 2016 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για αισιοδοξία.

2. Η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 18,5% του ΑΕΠ σύμφωνα με το World Travel & Tourism Council, ενώ σύμφωνα με το ΣΕΤΕ εκτιμάται στο 20-25% του ΑΕΠ.

3. Αντίστοιχα, σύμφωνα με το World Travel & Tourism Council, η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην απασχόληση ανήλθε σε 23,1% το 2015 και εκτιμάται ότι θα φτάσει το 28% το 2026.

4. Το παραδοσιακό τουριστικό προϊόν που βασίζεται στο τρίπτυχο «Ήλιος, Άμμος και Θάλασσα» είναι απαραίτητο να διαφυλαχθεί και να αναβαθμιστεί. Αποτελεί άλλωστε, τον κύριο λόγο προσέλκυσης επισκεπτών στην Ελλάδα. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί κυρίως μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών. Δεν επιτρέπεται επανάπαυση. Οι αυξημένες τουριστικές ροές των τελευταίων ετών μπορούν να αποδοθούν στις προσπάθειες των επαγγελματιών του κλάδου και στην εφαρμογή μιας σειράς μεταρρυθμίσεων. Οφείλονται όμως και στις γεωπολιτικές αναταράξεις στην ευρύτερη περιοχή που έπληξαν σημαντικά πολλούς εκ των ανταγωνιστών. Αργά ή γρήγορα όμως ο ανταγωνισμός θα ενταθεί εκ νέου. Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που θα επιτρέψουν την διάθεση και διατήρηση ενός ανταγωνιστικού προϊόντος.

5. Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν και άλλες κατηγορίες τουριστικών προϊόντων όπως ο ναυτικός τουρισμός, το City Break, ο ιατρικός τουρισμός, ο πολιτιστικός & θρησκευτικός τουρισμός και ο επαγγελματικός τουρισμός.

6. Οι στρατηγικές που θα επιτρέψουν τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος ώστε να επιτύχουμε γεωγραφική και χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας και αύξηση των τουριστικών εσόδων περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
• Την εξασφάλιση της δημοσιονομικής σταθερότητας ως βασικής προϋπόθεσης τόσο για την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε βιώσιμους ρυθμούς όσο και για τη δημιουργία του δημοσιονομικού χώρου που θα επιτρέψει τη σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών.
• Την απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου με άμεσο περιορισμό της γραφειοκρατίας και νομοθέτηση αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων για τη διεκπεραίωση αδειοδοτήσεων.
• Τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού επενδυτικού νόμου για την παροχή φορολογικών και άλλων κινήτρων για εύλογο χρονικό διάστημα.
• Την επιτάχυνση του προγράμματος αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας, την αναβάθμιση κρίσιμων υποδομών όπως οι αυτοκινητόδρομοι, τα περιφερειακά αεροδρόμια και οι μαρίνες και την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
• Την προσέλκυση ταξιδιωτών από ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές πχ. Ινδία και Κίνα καθώς και γενικότερα, ταξιδιωτών με υψηλό εισόδημα και ροπή προς κατανάλωση.
• Τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών υποδομών π.χ. συνδυασμός αεροδρομίου, μαρίνας, εμπορικών δραστηριοτήτων, ξενοδοχείων και παραθεριστικών κατοικιών υψηλών προδιαγραφών.
• Την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας.
• Τον περιορισμό των ανεξέλεγκτων μισθώσεων ιδιωτικών χώρων (αθέμιτος ανταγωνισμός, απώλεια φορολογικών εσόδων ~ 270 εκ. ευρώ σύμφωνα με μελέτη του ΞΕΕ).
• Την αποτελεσματική διαχείριση προβληματικών δανείων στον κλάδο του τουρισμού που με την σειρά της θα επιτρέψει:
- την απελευθέρωση πόρων από μη-παραγωγικούς τομείς της οικονομίας,
- την αποτελεσματικότερη αναδιάρθρωση μη-βιώσιμων επιχειρήσεων,
- τους καλύτερους όρους ανταγωνισμού,
- την περαιτέρω ενίσχυση των νέων πιστώσεων προς τις υγιείς επιχείρησες του κλάδου,
- την ταχύτερη αποκλιμάκωση του κόστους δανεισμού.
• Την αποτελεσματική εκμετάλλευση ευρωπαϊκών κονδυλίων ΕΣΠΑ 2014-2020, Πρόγραμμα Juncker κ.α. Ήδη η Eurobank επεξεργάζεται σειρά πρωτοβουλιών προς αυτήν την κατεύθυνση.

Διαβάστε ακόμη

Γερμανικός τουρισμός: 9-12% κάτω οι τιμές των πακέτων διακοπών σε Ρόδο, Κρήτη και Κω στα last minute

Τουριστική προβολή της Ρόδου και της Κω

Κρουαζιέρα: Zητείται νέο εθνικό σχέδιο

Στρατηγική για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος

Συνάντηση του Προέδρου Γιάννη Παπαβασιλείου και αντιπροσωπείας της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου με το Δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη

52 κρουαζιερόπλοια πρόκειται να καταπλεύσουν τον Ιούλιο στη Ρόδο

Τουρκική... απόβαση στα ελληνικά νησιά | Πάνω από 50.000 Τούρκοι σε λίγες ημέρες

Δεν θα χάσουν τις διακοπές τους στη Ρόδο οι Τούρκοι τουρίστες