Θα δοθεί βαρύτητα σρτον θεματικό τουρισμό, υπόσχεται η υφυπουργός, ʼντζελα Γκερέκου.
Στη νέα στρατηγική για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού αναφέρθηκε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Α. Γκερέκου σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε με θέμα GREEK-RUSSIAN TOURISM & PROPERTY: CHALLENGES & OPPORTUNITES FOR ST PETERSBURG.
Η κ. Γκερέκου στην ομιλία της επισήμανε ότι με βάση τη νέα στρατηγική θα δοθεί βαρύτητα και στον θεματικό τουρισμό ενώ η τουριστική ανάπτυξη θα εξελιχθεί εφεξής με όρους σεβασμού στο περιβάλλον.
Επίσης, αναφέρθηκε και στον συνεδριακό τουρισμό τονίζοντας ότι «ήδη προωθούνται οι διαδικασίες για την κατασκευή του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου στο γήπεδο του Τάε Κβο Ντο στο Π. Φάληρο και αισιοδοξούμε ότι σύντομα η Ελλάδα θα προσελκύει μεγάλα παγκόσμια Συνέδρια με χιλιάδες συμμετέχοντες».
Μεταξύ άλλων η κ. Γκερέκου τόνισε τα εξής:
Ίσως το μεγαλύτερο πλήγμα που έχει δεχτεί η παγκόσμια κοινότητα από την οικονομική κρίση έχει να κάνει με την εγκαθίδρυση ενός γενικευμένου κλίματος ανασφάλειας παντού, στα πάντα και για τα πάντα. Και μέσα στο κλίμα αυτό - όπως είναι λογικό άλλωστε - ένα από τα πρώτα πεδία που επηρεάστηκαν έντονα αρνητικά ήταν και αυτό του Τουρισμού.
Κατά την προσωπική μου όμως άποψη, το «ταξίδι» δεν μπορεί πάντα να θεωρείται ως μια «περιττή πολυτέλεια» αλλά είναι και μια βαθιά ανθρώπινη ανάγκη, που θα την επιζητούμε έστω και αν οι συνθήκες μας δυσκολεύουν.
Υπάρχει φυσικά κάμψη στα παγκόσμια μεγέθη του Τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Όμως δεν πιστεύω ότι το ταξίδι, ο τουρισμός και η ταξιδιωτική αναψυχή, είναι κάτι που θα το διαγράψουμε εύκολα από τις ανάγκες μας.
Και για τους λόγους αυτούς, αισιοδοξώ ότι το τέλος της κρίσης στον Τουρισμό δεν θα είναι μακριά.
Ήδη τα πρώτα μηνύματα που έχουμε από τα early bookings μας επιτρέπουν να έχουμε μια κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία. Και αυτό ισχύει και για την τουριστική αγορά της Ρωσίας.
Τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, αν συνυπολογίσει κανείς αφενός μεν την υποχώρηση του ευρώ έναντι του ρουβλιού - με τη συναλλαγματική ισοτιμία να διαμορφώνεται στα 40,6 ρούβλια ανά ευρώ - και αφετέρου τη διατήρηση των τιμών των ξενοδοχείων στο επίπεδο του 2009.
Θέλω να επιβεβαιώσω και από τη θέση αυτή σήμερα ότι για την Ελλάδα η Ρωσία αποτελεί μια προνομιακή χώρα εισερχομένου τουρισμού.
Ο Ρώσος τουρίστας ήταν πάντοτε ιδιαίτερα καλοδεχούμενος στην Ελλάδα. Οι Έλληνες εκτιμούν τους Ρώσους επισκέπτες για την καλλιέργειά τους, το υψηλό τους επίπεδο αλλά και τις κοινές πολιτισμικές και θρησκευτικές καταβολές - και πιστεύω ότι και οι Ρώσοι επισκέπτες εκτιμούν την Ελλάδα για το θαυμάσιο κλίμα της, τη θάλασσα, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τους φιλόξενους ανθρώπους της.
Όμως δικός μας στόχος είναι να προσπαθούμε να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι. Επιθυμούμε η Ελλάδα να γίνει μία χώρα η οποία προσφέρει τουρισμό υψηλού επιπέδου - αλλά αυτό ακριβώς το είδος του τουρισμού σημαίνει πρώτα απ\' όλα υψηλό επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών. Και φυσικά, στους δύσκολους καιρούς σαν κι αυτούς που ζούμε, σημαίνει και θετική σχέση μεταξύ κόστους και παρεχόμενης υπηρεσίας.
Η νέα στρατηγική μας στον Τουρισμό στοχεύει πρώτα απ\' όλα στο να καταφέρει η χώρα να εκμεταλλευθεί όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει στον Τομέα αυτό. Οι εναλλακτικές μορφές Τουρισμού θα ενισχυθούν και θα προβληθούν - το ίδιο και ο θεματικός τουρισμός. Η τουριστική ανάπτυξη θα εξελιχθεί στο εφ\' εξής με όρους σεβασμού στο περιβάλλον και η περιβαλλοντική ευαισθησία των επιχειρηματιών του τουρισμού θα επιβραβεύεται.
Θα επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας σε συγκεκριμένους τομείς όπως ο Συνεδριακός Τουρισμός.
Υπάρχουν ακόμη σημεία τα οποία μπορούν και πρέπει να βελτιωθούν. Ένα από αυτά είναι και οι διαδικασίες έκδοσης βίζας που απαιτείται τη στιγμή αυτή για τους επισκέπτες από τη Ρωσία.
Όσο και αν έχει υπάρξει μια βελτίωση τα τελευταία χρόνια - κυρίως στον πολλαπλασιασμό των visa centres αλλά και του απαιτούμενου χρόνου έκδοσης - το πρόβλημα παραμένει ακόμη υπαρκτό. Για μια χώρα όπως η Ρωσία, τα τρία κέντρα έκδοσης visa που διαθέτουμε τη στιγμή αυτή εκεί σίγουρα δεν είναι αρκετά.
Επίσης η απαιτούμενη γραφειοκρατία εκτιμούμε ότι υπάρχει περιθώριο να μειωθεί ακόμη περισσότερο, πάντα φυσικά στα πλαίσια που μας επιτρέπει η τήρηση των κανόνων της Συνθήκης Σέγκεν.
Για το σκοπό αυτό, ήδη βρισκόμαστε σε επαφές και συνεννοήσεις με το Υπουργείο Εξωτερικών και ευελπιστούμε ότι σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις.