Καμίνης: Αλλαγή νοοτροπίας για να γίνει βιώσιμη η Αθήνα
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 199 ΦΟΡΕΣ
Τη θέσπιση σαφών κανόνων για τη χρήση των υποδομών, αλλά και την αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς μεγάλων ομάδων των πολιτών, προκειμένου να προωθηθεί η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.
Τη θέσπιση σαφών κανόνων για τη χρήση των υποδομών, αλλά και την αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς μεγάλων ομάδων των πολιτών, προκειμένου να προωθηθεί η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης σε ημερίδα με τίτλο «Εθνικές και ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για το συντονισμό και τη διάδοση της βιώσιμης κινητικότητας στην Ελλάδα».«Χρειάζεται αμοιβαία δέσμευση για τη βελτίωση των όρων ζωής της πόλης», ανέφερε ο δήμαρχος, εκφράζοντας την ανάγκη για αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων, μελετών, ιδεών ή προτάσεων, όπως επίσης, της επιστημονικής και επαγγελματικής εμπειρίας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Καταλήγοντας, ο κ. Καμίνης επεσήμανε τα μέτρα και τις δράσεις που προτείνονται στο στρατηγικό σχέδιο μεταφορών και δημόσιας διαβούλευσης για τη βιώσιμη κινητικότητα, το οποίο «χαρακτηρίζεται από απλότητα και πρακτικότητα», όπως είπε.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Αριστείδης Μπουρδάρας, παραδέχθηκε ότι η Ελλάδα βρίσκεται μακριά από τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, αφού ακόμα χρησιμοποιείται ένα «ξεπερασμένο μοντέλο μετακινήσεων», όπως είπε.
Επισήμανε ότι από την πλευρά του υπουργείου, γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για τη μετακίνηση των πολιτών με μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ όπως έκανε γνωστό «στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, σημαντικοί πόροι δαπανώνται με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς». Πρόσθεσε επίσης ότι με αφορμή τη δημιουργία ποδηλατόδρομων και λεωφορειόδρομων υπάρχει μεγάλο έδαφος για σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως είπε.
Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη για διαμόρφωση χώρων στάθμευσης ή μετεπιβίβασης εντός της πόλης, όπου σε ποσοστό 70% κυρίαρχο μεταφορικό μέσο εξακολουθεί να είναι το ΙΧ, ενώ η οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών είναι της τάξης του 14%.
Ο Βασίλης Χαλκιάς, πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές ΑΕ, ανέφερε ότι «μέχρι σήμερα δεν προωθήθηκαν θεσμοί για την εναλλακτική κινητικότητα, γιατί δε συνέφερε κανέναν να προωθηθούν», επισημαίνοντας ως βασικές προτεραιότητες το φυσικό περιβάλλον, την υγεία των πολιτών, την εξυπηρέτηση αναγκών μετακίνησης, τη μείωση του οικονομικού κόστους, και τη διατήρηση της ενεργειακής και τη ασφάλειας.
Η ημερίδα διοργανώθηκε από την EPPOMM και το ELTIS, σε συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News